افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهای پوستی هستند

محققان می گویند ، استعمال سیگار می تواند به سلامت قلب و همچنین سلامت مغز آسیب برساند.

آیا استعمال سیگار خطر ابتلا به مشکلات حافظه را در زندگی بعدی افزایش می دهد؟

یک مطالعه جدید که توسط محققان در بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی انجام شده است نشان می دهد که این امر انجام شده است.

محققان از سال 2006 تا 2013 بیش از 46000 مرد ، سنی 60 سال و بالاتر را دنبال کردند.

آنها دریافتند که مردانی که هرگز سیگاری نکشیده اند و کسانی که سیگار را ترک کرده اند ، کمتر از افراد سیگاری فعلی احتمال ابتلا به زوال عقل در طول مطالعه را دارند.

در مقایسه با افراد سیگاری فعلی ، مردانی که هرگز سیگاری نکشیده بودند ، 19 درصد کمتر احتمال ابتلا به زوال عقل را داشتند.18 درصد احتمال ابتلای آنها به ویژه به آلزایمر کمتر بود.

در مقایسه با مردانی که هنوز هم سیگار می کشیدند ، کسانی که چهار سال یا بیشتر از آنها سیگار می کشیدند ، 14 درصد کمتر از ابتلا به زوال عقل به طور کلی بودند. آنها 15 درصد كمتر احتمال ابتلا به بيماري آلزايمر را داشتند.

این یافته ها به تحقیقات فزاینده ای اضافه می کند که نشان می دهد سیگار کشیدن بر سلامت و حافظه مغز در زندگی بعدی تأثیر منفی می گذارد.

هدر اسنایدر ، دبیر PhD ، مدیر ارشد عملیات پزشکی و علمی انجمن آلزایمر ، به Healthline گفت: “این ایده که مصرف سیگار بر سلامت مغز شما تأثیر می گذارد و شما را در معرض خطر کاهش شناختی و زوال عقل قرار می دهد ، چیزی است که قبلاً دیده ایم.”

به عنوان مثال ، الف متاآنالیز 19 مطالعه مورد اعتماد منبع قبلاً دریافتند افرادی که هرگز سیگاری نکشیده اند نسبت به افرادی که در حال حاضر سیگار می کشند احتمال ابتلا به زوال عقل کمتر است.

به همین ترتیب ، مطالعات گذشته همچنین نشان داده اند که ترک سیگار می تواند شانس ابتلا به افت شناختی را در زندگی کاهش دهد.

اسنایدر گفت ، “بنابراین به نظر من این پیام فقط تأکید می کند ،” سیگار کشیدن تأثیر طولانی مدت بر سلامت مغز شما دارد. ”

پیشنهاد : اگر سیگار را ترک کنید ، می توانید مزایای سلامتی را در 5 سال مشاهده کنید

سلامت قلب با سلامت مغز مرتبط است

در سال 2016 ، حدود 17 درصد از مردان و 13 درصد از زنان در ایالات متحده سیگاری بودند منبع قابل اعتماد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC).

استعمال دخانیات با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطانها ، بیماری ریه ، بیماری قلبی و بسیاری از شرایط سلامتی مرتبط است.

در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است ، تأثیرات منفی استعمال سیگار بر روی قلب و رگ های خونی ممکن است به پیوند بین سیگار کشیدن و زوال عقل کمک کند.

اسنایدر توضیح داد: “ما ارتباطی بین سلامت قلب و سلامت مغز مشاهده می کنیم.”

وی ادامه داد: “قلب ما وظیفه پمپاژ خون در کل بدن ما را دارد.” وی ادامه داد: “مغز ما احتمالاً حدود 20 تا 25 درصد از آن خون ، از مواد مغذی موجود در آن خون را برای فرآیندهای خود استفاده می کند.”

استعمال دخانیات می تواند رگ های خونی را محکم کرده و آسیب ببیند ، که می تواند جریان خون به مغز را محدود کند. این می تواند مغز را از مواد مغذی اساسی و اکسیژن محروم کند.

سیگار کشیدن همچنین خطر ایجاد لخته های خون در مغز را افزایش می دهد که می تواند منجر به سکته مغزی شود. این می تواند به نوعی زوال عقل معروف به زوال عقل عروقی منجر شود.

علاوه بر این ، ترکیبات واکنشی در دود تنباکو باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، که همچنین می تواند به بافت مغز آسیب برساند.

سبک زندگی سالم تغییر می کند

طبق گفته انجمن آلزایمر ، جلوگیری از دود سیگار یکی از اقدامات بسیاری است که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در زندگی بعدی انجام دهند.

اسنایدر گفت ، “اگر شما هنوز سیگار نکشید ، برای سلامتی مغز خود احتمالاً ایده خوبی نیست.” و اگر سیگار می کشید ، متوقف کردن این رفتار مفید است. ”

اسنایدر پیشنهاد داد كه خواب کافی ، رژیم غذایی مفید ، معاشرت با دیگران و فعال بودن از نظر جسمی و روحی نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: “مطالعات نشان داده است که افرادی که به یادگیری چیزهای جدید ادامه می دهند – خواه این کلاس را در یک کالج محلی برگزار می کند ، یا کنسرا یا رقص سالن می خواند – این سودمند است.”

وی ادامه داد: “فعال بودن [از نظر جسمی] همچنین برای سلامت مغز مفید است.” برعکس ، نشان داده شده است که عدم تحرک ، خطر کاهش شناختی در زندگی بعدی را افزایش می دهد. ”

اگر در حال حاضر سیگار می کشید و علاقه مند به لگد زدن به این عادت هستید ، درمورد راهکارهای کنار گذاشتن با پزشک خود در نظر بگیرید.

پزشک شما ممکن است داروهای بدون نسخه یا نسخه ای را برای کمک به کاهش میل نیکوتین توصیه کند.

آنها همچنین ممکن است مشاوره فردی ، گروهی یا تلفنی را برای کمک به شما در مدیریت چالشهای ترک توصیه کنند.

منبع: healthline

ترجمه شده در سایت ترجمه علم

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *