ایده های مفید برای چاق شدن


چگونه چاق شویم ؟

بعضی از افراد میباشند که از لاغری چندان رنج می‌برند و به دنبال روشی میباشند تا کمی بهتر و توپر تر به نظر برسند ، برای رسیدن به این خواسته ها میتوانید در ادامه ما را دنبال نمایید.

 

مراحل افزایش وزن و چاق شدن:

چگونه چاق شویم-پنج مرحله برای افزایش وزن و چاق شدن وجود دارد که به این ترتیب هست :

 

ایده های مفید برای چاق شدن

ایده های مفید برای چاق شدن

۱» میزان کالری یا انرژی اي راکه در یک روز معمولی دریافت می‌کنید، محاسبه کنید.

چیزی را تغییر ندهید و همان طور که هر روز می‌خورید یادداشت کرده و انرژی آن را محاسبه کنید. اینکار را میتوانید با بهرهگیری از هرم خوراکی انجام دهید. این مرحله بسیار اهمیت دارد، پس با توجه این عمل را انجام دهید. همین طور خودتان را وزن کنید.

 

۲» بعد از انجام مرحله یک ، رژیم از روز بعد شروع میشود؛

بدین ترتیب که ۵۰۰ کالری به انچه هر روز مصرف میکردید بیافزایید. مثلاً اگر در یک روز معمولی ۲۰۰۰ کالری مصرف میکردید، بقیه ي هفته هر روز ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید.

 

بجای این که در سه وعده حجم زیادی غذا بخورید و یا این که کل روز مشغول خوردن باشید، انرژی هرروز را به ۵ تا ۶ وعده تقسیم کنید و وعده ها را با فاصله ۵/۲ تا ۳ ساعت مصرف کنید. بخاطر داشته باشید باید ” چندان ” بخورید تا وزنتان” چندان ” شود.

 

۳»بدنسازی و ورزش، مرحله مهم دیگری برای افزایش وزن و چاق شدن هست.

ورزشهای وزنه برداری «از دمبلهای کوچک گرفته تا کار با دستگاههای وزنه برداری» انجام دهید. این هم یکی از مهم‌ترین مراحل افزودن صحیح وزن هست و باید به طور صحیح انجام شود. اگر فرصت ندارید که هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حرکات ساده و قابل انجام دادن در منزل را با مربی تمرین کنید و سپس در منزل به ورزش ادامه دهید.

 

۴» آخر هفته خودتان را وزن کنید.

می‌بینید که پس از یک هفته وزنتان اکثر شده هست. انتظار نداشته باشید یک باره ۴ تا ۵ کیلو اضافه کنید. افزایش وزن به اندازه ۵/۰ تا ۱ کیلو در هفته طبیعی هست و اکثر از این نشان دهنده افزایش بیش از حد چربی در بدن شماست. پس افزایش ۵/۰ تا ۱ کیلو در هفته کافی هست، اگر چه کم به نظر می‌رسد، ولی آخرماه ۵/۲ تا ۴ کیلو میشود.

 

۵» نکته مهم در مورد افزایش وزن و چاق شدن این هست که وقتی وزن شما اثبات شد

، در این موقع هست که باید مقدار بیشتری غذا بخورید تا وزنتان دوباره بالا برود. بنابراین اگر با رژیمی که اجرا میکنید، وزنتان برای دو هفته اثبات ماند، نشان می‌دهد که باید به رژیم خود ۲۵۰ کالری اضافه کنید و به همین ترتیب، هر دفعه که طی دو هفته وزن اضافه نکردید، دوباره ۲۵۰ کالری اضافی به رژیم مصرفی تان بیفزایید.

 

* از چربی ها دوری کنید! اگر چه هدف شما افزایش وزن هست

ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذا هاي آماده و سرخ کردنی نخورید. برترین چیز برای شما غذا هاي پر پروتئین و کم چربی هست مثل ماهی تن و سایر غذا هاي دریایی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت کم چربی، میوه و سبزیجات.

 

*یکی دیگر از روش هاي افزایش وزن و چاق شدن نوشیدن آب هست!

حداقل هرروز ۲ لیتر « معادل ۸ لیوان » یا اکثر آب بنوشید. گرچه این مقدار آب چندان هست ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم هست.

 

*بخوابید! بله بخوابید! راحت ترین کاری که باید انجام بدهید و فراموش شده هست. شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و واقعاً به آن نیاز دارید.

 

ایده های مفید برای چاق شدن

روش های جدید چاق شدن

 

*در رژیم خوراکی برای چاق شدن‌ از غذا هاي کم‌ حجم و پُرکالری مثل کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها بهرهگیری کنید.

 

* بعضی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد خوراکی پُرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را چندان می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم خوراکی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالیکه متخصصین تغذیه چنین روشی را به شدت رد می‌ کنند و معتقد اند این نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و حتی احتمال دارد باعث مریضی‌ هاي قلبی و عروقی شود!

 

*محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد.

 

اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ عنوان با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

*چندان کردن وعده‌ هاي خوراکی یکی از راه‌ هاي چاق شدن هست، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.

 

زمانی که فرد شدیداً کمبود وزن دارد، برای درمان آن، گاهی دارو درمانی نیز لازم هست. دکتر باید عدم تعادل هورمونی بدن، افسردگی و دیگر مریضی هاي غیر ملموس مثل آنورکسیا ۱ و بولیمیا ۲ « کم خوری و پرخوری عصبی » را درمان کند. در مورد بعضی بیماران، خطر لاغری مفرط زمانی پیش می‌آید که پس از جراحی، بهبود با کندی صورت گیرد.

ایده های مفید برای چاق شدن

یک نوشیدنی پرکالری، پرپروتئین و مناسب برای چاق شدن و افزایش وزن :

مواد لازم:

۱» یک لیوان شیر پرچرب
۲» ۳ قاشق غذاخوری پودر شیرخشک
۳» ۲ قاشق غذاخوری بستنی
۴» ۱ قاشق شکلات مایع یا یک چهارم لیوان میوه دلخواه مثل یک عدد موز
۵» عسل یا شکر برای شیرین کردن معجون

 

روش تهیه معجون برای چاق شدن:

به گزارش تالاب همۀ مواد را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. به این ترتیب یک نوشیدنی مناسب برای میان وعده خود تهیه می‌کنید.

اگر هرروز یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف کنید، ۴۰۰ کالری به انرژی مصرفی تان اضافه میشود.

 

منبع :rooztab.com

نویسنده : بهار ریاحی

نوشته ایده های مفید برای چاق شدن اولین بار در تالاب. پدیدار شد.



تالاب لینک منبع

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *