دانه‌پاشی خواننده لس‌آنجلسی در سراب قماربازها/ وقتی دلارهای سعودی بابت مطربی کفاف نمی‌دهد!

https://tarjomeelm.ir/wp-content/uploads/2020/06/afzayesh-faloower-raygan.png
 

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذببه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما هم تبلیغات سایت‌های شرط بندی و بازی‌های آنلاین را در صفحات مجازی بازیگران، خوانندگان و افراد نه چندان معروف دیده باشید.

افراد مشهور که خارج از کشور زندگی می‌کنند با شهرتی که از راه‌های مختلف به دست آورده اند، پس از جلب اعتماد مخاطبان خود و رسیدن تعداد فالوئرهایشان به چندین هزار نفر کم کم شروع به تبلیغات سایت‌ شرط بندی و بازی‌های آنلاین می‌کنند. این سایت ها که با نام «بت» هم شناخته می‌شوند پایگاه‌هایی هستند که عملا از کاربر کلاهبرداری می‌کنند و هیچ سودی برای او ندارند و فقط فرد را معتاد به قمار می‌کنند.


بیشتر بخوانید

https://tarjomeelm.ir/wp-content/uploads/2020/06/afzayesh-faloower-raygan.png

این به اصطلاح سلبریتی ها، با نمایش دادن سبک زندگی لاکچری، ماشین و خانه‌های گران قیمت و بیان اینکه امکانات حاضر را از شرط بندی در این سایت‌ها به دست آورده اند، مخاطب را به سمت رفتن و سرمایه گذاری در این سایت‌ها هدایت می‌کنند. حتی فیلترینگ این سایت‌ها هم تاثیری در حضور و استفاده مردم از این قمارخانه‌ها ندارد و سایت‌‌های مذکور مدام راه جایگزین برای دور زدن فیلتر را به کاربران نشان می‌دهند و هرطور شده از آن‌ها می‌خواهند در این سایت‌ها ثبت نام کنند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

وقت آن است که درباره این سایت‌ها فرهنگ سازی شده و به مردم آگاهی داده شود که باید در مقابل این تبلیغات چه واکنشی داشته باشند.

جذب مخاطب با ازدواج صوری، بازداشت یا برگزاری چالش

کشور ترکیه حیاط خلوت خوبی برای انجام هرگونه فساد و فحشا برای مهاجران ایرانی شده است که با نبود نظارت هر کاری برای جذب مخاطب می‌کنند. این افراد یا خواننده‌های دست چندم موسیقی هستند که مخاطبی نداشتند و حالا با فریب مخاطب با چالش‌های جنسی و نمایش دادن سبک زندگی لاکچری خود آنها را جذب می‌کنند و یا افرادی هستند که بدون هیچ هنری و صرفا به دلیل به نمایش گذاشتن ظاهر خود و ایجاد جذابیت‌های بصری برای مخاطب او را به سمت خود جذب و اعتمادسازی و مدتی بعد شروع به تبلیغ سایت‌های شرط بندی می‌کنند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

پویان مختاری، جوانی که دو سال پس از مهاجرت به ترکیه، کم کم شروع به تبلیغ سایت‌های شرط بندی در صفحه خود کرد و زندگی لاکچری‌اش را به نمایش گذاشت؛ او که خود را خواننده معرفی می‌کرد و در موزیک ویدئوهایش به تبلیغ سایتش می‌پرداخت، مخاطب را با جذابیت‌های جنسی به سمت این سایت هدایت می‌کرد. مختاری با انتشار محتواهایی در صفحه‌اش خبر تمام شدن نامزدی‌اش را می‌دهد و دسته دسته فالوئر می‌گیرد تا دوباره تبلیغات را شروع کند.

چندماه پیش، خبر دستگیری این فرد در رسانه‌ها منتشر شد که گفته بودند او به جرم پولشویی در اسپانیا دستگیر شده است. مدتی بعد، اما او پستی گذاشت و خبر از آزادی خود داد و فعالیت خود در این سایت‌ها را از سر گرفت.

گردانندگان دیگر سایت‌های قمار، دخترانی هستند که هیچ هنری ندارند و فقط با به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن از خود سعی در جذب مخاطب دارند که متاسفانه موفق هم هستند و دست کم دو تا سه میلیون فالوئر دارند. این افراد هم پس از جلب اعتماد مخاطب شروع به تبلیغ سایت‌های خود می‌کنند و ادعا دارند اگر الان ثروتمند هستند و خانه و ماشین خوب دارند، نتیجه بازی در این سایت‌ها بوده است.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

هربار که این به اصطلاح شاخ‌های مجازی می‌فهمند مردم دستشان را خوانده و مخاطبانشان ریزش کرده‌اند جنجال تازه‌ای راه می‌اندازند. یکبار با ازدواجی صوری با خواننده‌ای که تازه به ترکیه رفته، یکبار با خبر نامزدی با عروس سابق سفیر و بار دیگر با برپایی چالش‌های جنسی تهوع آور.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

میلاد حاتمی، فردی است که هیچ هنری ندارد و تنها اقدام به برگزاری چالش‌های جنسی می‌کند؛ او حتی در چالشی حرمت خانواده را زیر پا گذاشت و ویدئوهایی از بی احترامی به پدر و مادر توسط مخاطبانش به اشتراک گذاشت. او نیز یکی از گردانندگان این سایت‌هاست و روزانه پول‌هایی را که از این طریق به دست می‌آورد تبلیغ می‌کند تا مخاطب را به سمت فعالیت در سایتش ترغیب کند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

ساشا سبحانی، فرزند یکی از دیپلمات‌های ایرانی، در زمان اوج گیری کرونا و زمانی که همه مردم در قرنطینه بودند با برگزار کردن چالش‌های جنسی و سوءاستفاده از دختران ایرانی در لایو اینستاگرامی مخاطبان بسیاری را جذب و سایت‌های خود را تبلیغ می‌کرد اما پس از مدتی یکی از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سوءاستفاده از دختران حساب او را مسدود کرد.

شرط بندی امروز، ادامه قمار دیروز است

در اقدامی دیگر گردانندگان اصلی سایت‌های قمار دست روی هنرمندانی گذاشتند که چهره شان برای مخاطب آشناست، محبوبیت دارند و مخاطب به آن‌ها اعتماد دارد. این سایت‌ها حتی به صورت علنی در موزیک ویدئوهای خوانندگان خارج نشین نیز تبلیغ می‌شوند. از ریحانه پارسا تا مهراد جم، بهزاد لیتو، سپهر خلسه و حالا خواننده لس آنجلسی شادمهر عقیلی.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

شادمهر عقیلی، خواننده‌ای نام آشنا برای طرفداران موسیقی ایرانی است. او چند روز پیش با انتشار پستی تبلیغاتی از افتتاح سایت شرط بندی خود خبر داد؛ اقدامی که با واکنش منفی از سوی کاربران فضای مجازی و طرفدارانش رو به رو شد.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

ماجرای قماربازی‌های عقیلی فقط به همین سایت شرط بندی ختم نمی‌شود، او سال گذشته با حضور در کنسرت «ایران بدون مرز» که در عربستان برگزار شد، با آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن همراه شد و ندای آزادی و حقوق بشر سر داد؛ در کشوری که حاکمان عرب روزانه صد‌ها یمنی را می‌کشند و حقوق بشر، آزادی بیان و حق زندگی را از انسان‌ها می‌گیرند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کنسرت‌ها و خالی شدن جیب هنرمندان و خوانندگان، تبلیغات سایت‌های شرط بندی بیشتر شد. خوانندگانی که حالا از حمایت مخاطب کمتر از قبل برخوردارند شروع به جذب مخاطب با تبلیغ و راه اندازی قمارخانه‌های اینترنتی می‌کنند تا بتوانند در درجه اول پول درو کنند و شاید محبوبیت‌شان را نزد طرفداران حفظ کنند؛ چیزی که برای شادمهر نتیجه عکس داشت.

رسانه‌ای برای تطهیر قماربازان

قطعا هیچ فعالیتی بدون حمایت و طرد رسانه‌ای نمی‌تواند به جایگاه بالاتری برسد، چون عوامل اجرایی تا جایی توانایی تبلیغات دارند و از جایی به بعد این رسانه است که آن‌ها را تقویت یا تضعیف می‌کند.

امین فردین، فردی است که خودش را خبرنگار می‌نامد و ادعا می‌کند از پشت پرده زندگی افراد مشهور خبر دارد و حتی برنامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد که در آن از زندگی سلبریتی‌ها افشا گری می‌کند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

فردین دو سال قبل در ویدئویی درباره سایت‌های قمار و افرادی که آن‌ها را تبلیغ می‌کنند گفت: ” کسانی که سایت‌های شرط بندی را تبلیغ می‌کنند فرقی با فروشندگان مواد مخدر ندارند”.

به تازگی، اما نظر این فرد درباره تبلیغ کنندگان این سایت‌ها و قمارخانه‌ها ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. او حالا در لایو‌های شبانه با گردانندگان این سایت‌ها شرکت می‌کند و سعی در القای این موضوع به مخاطب دارد که گویی من دارم مچ این افراد را می‌گیرم و مخاطب از همه جا بی خبر هم این ماجرای ساختگی را باور می‌کند. در جای دیگر، اما فردین مدعی می‌شود این سایت‌ها بد نیست و اگر به سایت‌های خوب بروید نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید بلکه پولدار هم می‌شوید.

مونتیگو، نامی آشنا در پشت صحنه بازی سلبریتی‌ها

با کمی تحقیق به نام‌هایی رسیدیم که به نظر می‌رسد گردانندگان اصلی این سایت‌ها هستند و همه کسانی که تا به حال نامی از آن‌ها برده شد برای این افراد کار می‌کنند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

سعدالله امیرشقاقی و پسرش فرشید امیر شقاقی با نام مستعار مونتیگو که خواننده رپ اینستاگرامی است. تمامی تبلیغ کنندگان سایت‌های قمار مهره‌های بازی امیرشقاقی و پسرش هستند و سناریویی را اجرا می‌کنند که آن‌ها چیده اند و خودشان به نسبت این پدر و پسر از سهم کمتری در این بازی کثیف برخوردارند.

قمار بر سر چه؟

در این سایت‌های شرط بندی روی همه چیز قمار می‌کنند. از شرط بندی روی فوتبال تا انتخابات آمریکا، بازی‌های کازینویی، تعداد فوتی‌های کرونا و حتی واکسن کرونا.

تاثیر کرونا بر افزایش مخاطبین سودجویان مجازی

این روز‌ها که کرونا تمامی فعالیت‌های روزمره مردم دنیا را مختل کرده و همه به نوعی برای انجام کارهایشان مجبور به استفاده از اینترنت هستند، بستر مناسبی برای رشد قارچ گونه این افراد و این مدل فعالیت‌ها فراهم شده است.

در دورانی که نوجوانان و جوانان برای درس خواندن باید از اینترنت و شبکه‌های مجازی استفاده کنند، بهترین زمان برای گردانندگان این سایت‌هاست تا با نمایش بی بند و باری، سبک زندگی لوکس و … ذهن جوانان و نوجوانان را خراب کنند و آن‌ها را به سمت خود بکشند؛ افرادی که در سنین حساسی از زندگی خود هستند، تاثیری که از اطراف می‌گیرند از هر زمان دیگری بیشتر و در آینده شان موثرتر است. نبود نظارت کافی روی فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی توسط خانواده‌ها هم به بیشتر شدن آسیب‌ها کمک می‌کند.

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

خالی کردن جیب مردم با شهرت کاذب

چندسالی است که مسئولان تلاش می‌کنند به ساز و کار این سایت‌ها دست پیدا کنند یا حتی این افراد را دستگیر کنند، اما پرونده‌های مال باختگان روز به روز بیشتر می‌شود و از طرف دیگر روزانه به افرادی که به مافیای سایت‌های قمار می‌پیونند افزوده می‌شود.

لازم است فرهنگ سازی درستی صورت گیرد تا مردم و خصوصا نوجوانان در دام این کلاهبرداران گرفتار نشوند و در این شرایط سخت اقتصادی دارایی خود را که با تلاش و زحمت به دست آورده اند از دست ندهند.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =