آیا اکنون زمان مناسبی برای تهیه هدایای تبلیغاتی جهت کسب وکار شماست؟

درمقاله پیش رو قصد داریم حاصل تجارب خود را که شامل سالیان سال فعالیت در حوزه تبلیغات است را بصورت خلاصه و مفید دراختیار شما قرار دهیم

مسلما آگاهید که همواره کسب‌و‌کارها با تبلیغات به روش‌های متفاوت قصد جلب توجه مشتریان را دارند. از تولید انواع تراکتهای تبلیغاتی تا آگهی های بازرگانی در تلویزیون و بیلبوردهای سطح شهر. هر یک از این پلن‌های بازاریابی مزایا و معایبی دارند که در صورت انجام درست آن میتوان به مشتریان وفادار منجر شونداما این راه دارای نکات دیگری هم هست.

همواره بهترین و تاثیرگذارترین روش ،روشی است که سازگار با شرایط محیطی و جامعه می باشد زیرا کسب و کاری میتواند بهترین بازدهی را درفروش داشته باشد که بتواند بهترین تحلیل را از مشتریان خود و حس روانی آنها برای خرید ارائه دهد.

این روزها با توجه با تغییراتی که در بازهای مالی دنیا و شرایط عمومی کشوراتفاق می افتد مسلما شرایط را نمیتوان همچون سالهای گدشته درنظر گرفت و مسلما تغییرات مهمی در روند نیاز مشتریان، کشش بازار و نیاز بازار به وجود آمده است اما اکنون این سوال مطرح میشود که آیا اکنون زمانی برای تبلیغات هست؟ یا خیر؟

آیا اکنون زمان تبلیغات است؟

تبلیغات رکن اصلی فروش به حساب می آید و وابستگی به نوع محصولی که میکند ندارد اما نکته مهمی که بایستی حتما به آن توجه شود زمان مناسب برای انجام تبلیغات را توسط روشهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که آیا در جای درستی ایستاده ایم یا خیر؟

مسلما اگر محصول شما برطرف کننده نیازی از مشتریان باشد همواره وجود این نیاز دلیلی برای درخواست آن توسط مشتریان میشود ومهمترین رکن برای زنده بودن این جریان عرضه و تقاضا ، ارائه مداوم آن و یا به بیانی ساده تر “مدام در جلو چشم مشتریان بودن “است.

این حضورمداوم در مقابل دیدگان مشتریان ترجمه ساده تبلیغات است و نمونه قابل درک و ساده آن رادر تبلیغات برندهای مطرحی چون پپسی یا کوکاکولا میتواند دید.نام این برندها یکی از مطرحترین نامهای دنیا به شما میرود ولی هنوز هم این کمپانی ها مبالغ هنگفتی جهت تبلیغات در بسترهای مختلف مارکت هزینه میکنند .

پس با نگاهی به بزرگان صنعت دنیا متوجه میشویم که تبلیغات در هرزمان و در لحطه برای هر کسب و کاری چون خون در رگهای آن سازمان هست و آن را زنده و پویا در نگاه مشتریان نگه میدارد.

این توضیح مختصر نشان میدهد که هرزمان برای تبلیغات مناسب است و هر کسب و کاربایستی به این مقوله توجه ویژه ای نشان دهد اما برای تاثیرگذاری تبلیغات در هرزمان بایستی به فاکتور های مهمی توجه کرد که در ادامه با آنها می پردازیم.

آیا رکود اقتصادی دلیل برافت تبلیغات است ؟

همانطور که همگی برشرابط حاکم برکشور آگاهی داریم ، رکود اقتصادی دامن گیر صنعت شده است و این امر تاثیر غیر قابل انکاری بر فروش و مارکت میگذارد اما نکته اصلی اینست که رکود خود میتواند دلیل بر ادامه راه تبلیغات باشد زیرا به دلیل شرایط افتصادی خیلی از شرکتها برای تامین هزینه ها ریسک نمیکنند و شاید فروشی انجام ندهند و این عرصه را برای افراد دیگر که در بازار فعال هستن بهتر میکند و مسلما اگر محصول شما ، محصولی ارزشمند و با قیمت ارزنده باشد حتما مشتریهای خود را خواهد داشت.

چگونه زمان مناسب برای تبلیغات را پیدا کنیم؟

اگر در حال فروش یا بازاریابی یک محصول هستید، مهم است که مشتریان بالقوه را در زمانی هدف قرار دهید که فعالانه به دنبال تصمیم گیری برای خرید هستند. طبق تحقیقات، مصرف‌کنندگان در واقع زمانی که خسته هستند یا به‌عنوان مصرف‌کننده در فرآیند تصمیم‌گیری فعال هستند، در واقع بیشتر با تبلیغات و محتوای حمایت‌شده درگیر می‌شوند، زیرا این سناریویی را ایجاد می‌کند که در آن منابع ذهنی آنها تمام شده و مستعد دریافت پیشنهادات تبلیغاتی از سوی شما می باشند. اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد،اما طبق تحقیقات صورت گرفته ، یکی از بهترین زمان‌ها برای هدف قرار دادن مشتریان و بازاریابی مستقیم محصولات، پایان روز کاری معمولی است.

در حالی که زمان تبلیغات و پیام شما بسیار مهم است، این نمی تواند به عنوان یک عامل مستقل در نظر گرفته شود. در واقع، چنین زمان‌بندی‌هایی تحت‌تاثیر طیف وسیعی از ملاحظات، از اهداف اصلی بازاریابی و رفتار مخاطبان هدف گرفته تا مکان تبلیغات فردی شما قرار خواهند گرفت. با این حال، با داشتن یک تصمیم جامع و آگاهانه، می‌توانید زمان ایده‌آل برای تبلیغات خاص را شناسایی کنید و در عین حال دسترسی و تبدیل‌های فروش نهایی خود را بهینه کنید.

تبلیغات در ایران

برای نتیجه گیری بهتر در حوزه تبلیغات بایستی تمامی جوانب موجود در جامعه و مشتریان ودر یک کلام جامعه هدف را به خوبی دید تا بتوان بهترین تاثیررا گذاشت. متاسفانه در کشور ما ایران موارد کپی کاری بسیار معمول بوده و این عدم توجه به شرایط و کپی کردن از نمونه های خارجی بدون توجه به عوامل موثربرجامعه باعث میشود که گاهی با وجود تبلیغات وسیع اثرگذاری کم و گاها کاملا برعکسی برای تبلیغ دهنده به بار بیاورد.

از نمونه های این گونه خطاهای تبلغیاتی میتوان به بیلبوردها و تبلیغات خاص تلویزیونی اشاره کرد که تبلیغ دهنده با صرف هزینه سنگین ، استفاده از المان هاو بازیگران آشنا برای بیننده بازهم به دلیل کپی کردن ایده از نمونه خارجی نتوانسته بازخورد مناسب و در خوری را دریافت کنند.

بهترین تبلیغات برای جامعه ایرانی ، تبلیغی است که دقیقا مطابق با حس و نظر مشتری ایرانی تهیه شده باشد و بتواند درزمان کنونی یکی از نیازهای آن را به خوبی برطرف کند ، این نیاز لزوما نیاز به یک محصول خاص و یا خدماتی عجیب نمی باشد و گاهی این هدیه خاص کوچک و یا یک خدمت کوتاه میتوانند اثرگذاری بسیاری بر مشتری بگذارد.

نکته طلایی تاثیرگذاری تبلیغات

کلید موفقیت در تبلیغات برطرف کردن نیازی از مشتری است ، اینکه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار میتواند با محصول یا خدمتی که ارائه میدهید مشکلی از مشتری خود حل کنید خود به عنوان بزرگترین نکته تبلیغاتی شما میتواند باشد.

درایران یکی از نکات مهم برای هر مشتری عمل به وعده و ارائه خدمت در زمان اعلام شده توسط هر کسب و کاری است و زمانی که شما با سروقت بودن و در واقع آن تایم بودن دغدغه تاخیر را ازمشتری حل میکنید همین خدمت ارزنده یک تبلیغ برای سازمان شماست که میتواند همواره مشتری را به خودش وفادار نگه دارد.به عنوان مثال زمانی که برای مدت زیادی مشتریان هدایای تبلیغاتی برای دریافت سفارش خود در بین کسب و کارهای مختلف با خلف وعده های زیادی روبرو میشدند، هدایای تبلیغاتی کادو با شعار ، سفارش خود را در کمتر از یک روز تحویل بگیرید ، مشترین خود را شگفت زده میکرد .

همین سرعت عمل باعث میشد که اکثرمشتریان این کسب و کار در زمانها حساس ویا در ذیغ وقت به سرعت یاد این مجموعه می افتادند و میدانستند که به راحتی میتواند با همکاری این مجموعه مشکل خود را به راحتی حل کنند.

وقتی مشتری یکبار از شما خدمت یا محصولی را میخرد

احتمالاً پیش خود بگویید که وقتی مشتری محصولات شرکت را خرید پس کار تمام است و تبلیغات ما به ثمر نشسته است. خیر! این تصور کاملاً غلط است. ممکن است مشتری پس از خرید نام برند و نشانی سایت شما را فراموش کند. آنگاه تکلیف چیست؟

تکلیف روشن است، شما باید همراه مشتری بمانید ،بدون اینکه اذیت کننده باشید.

زمانی که مشتری از سایت یا فروشگاه شما خرید کرده پس قطعاً پتانسیل آن را دارد تا مجدداً از شما خرید کند. اما اگر در این راه کوتاهی کنید و مشتری را به حال خود رها کنید ممکن است تا قیامت هم او را نبینید.

بنابراین، با تبلیغات هدفمند نظیر تبلیغات پیامکی و ایمیلی محصولات جدید خود را به او معرفی کنید و برای او تخفیفات ویژه در نظر بگیرید. در واقع بهترین زمان مناسب برای انجام تبلیغات زمانی است که کاربر تبدیل به مشتری واقعی شده و دوباره پتانسیل خرید دارد.

سخن آخر:

مسلما حوزه تبلیغات ، حوزه ای بسیار پیچیده و دارای زوایای و نکات بسیاری است و در یک مقاله کوتاه نمیشود تمامی جوانب را بررسی کرد اما نکته حائز اهمیت اینست که همیشه به خاطر داشته باشید برای تبلیغات و هدیه تبلیغاتی از شرکتها و کسب و کارهایی کمک بگیرید که بتوانند با مشاوره های جامع بهترین و تأثیرگذارترین ایده را برای شما اجرایی کنند.

استفاده از نوعی هدایای تبلیغاتی خاص براساس نیاز و علایق مشتری نکته بسیار مهمی در ایجاد حس رضایت و جلب توجه در مشتری است و گاها باصرف هزینه بسیار کمی میتواند نتایج تاثیرگداری را ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =