از چه راه هایی می توان پاسپورت ترکیه گرفت؟

شرایط اخذ پاسپورت ترکیه در سال 2022 شاهد تغییرات گسترده ای از سوی اداره مهاجرت چه برای اخذ تابعیت ترکیه و چه برای اقامت موقت ترکیه بوده ایم. با توجه به اتخاذ سیاست های جدید دولت ترکیه در زمینه جذب سرمایه گذاری از اتباع خارجی، روند اخذ پاسپورت ترکیه شکل جدیدی به خود گرفته است. این در حالی است که در سال های گذشته اخذ پاسپورت ترکیه نیاز به سرمایه گذاری بسیار کمتری داشت که این امر برای اتباع سایر کشورها به ویژه شهروندان ایرانی امکان پذیر بود.

پاسپورت ترکیه یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا محسوب می شود و با اخذ آن می توانید بدون درخواست ویزا به 110 کشور مختلف دنیا سفر کنید. پاسپورت ترکیه در واقع سندی است که شهروندان ترکیه در سفرهای خارجی خود از آن استفاده می کنند. اولین گذرنامه این کشور در 15 جولای 1950 صادر شد و صدور کلیه گذرنامه ها بر عهده اداره کل امور جمعیت و تابعیت ترکیه است.

لازم به ذکر است پاسپورت ترکیه برای افراد بالای 18 سال صادر می شود. در حال حاضر راه های زیادی برای اقامت در ترکیه و گرفتن پاسپورت آن وجود دارد، اما اینکه از چه روشی استفاده می کنید کاملاً شخصی است و به شرایط خاص شما بستگی دارد.

متقاضیانی که سابقه کار در زمینه مشاغل مورد نیاز ترکیه را داشته باشند، پس از ورود به این کشور از طریق ویزای کاری، می توانند مراحل اخذ اقامت و اخذ پاسپورت ترکیه را پیگیری کنند. شرط لازم برای کار در ترکیه داشتن پیشنهاد شغلی می باشد. با نشان دادن توانایی و تجربه خود در کار و جلب نظر کارفرمای ترکیه ای یا شرکت های معتبر، این پیشنهاد شغلی برای شما ارسال می شود.

خرید خانه (املاک) با قیمت حداقل 400 هزار دلار، این ساده ترین و پرطرفدارترین راه برای اخذ پاسپورت ترکیه است.شما حتی نیازی به پرداخت آن مبلغ برای واحد و ملک ندارید. با خرید دو ملک به ارزش 400000 دلار همچنان شانس دریافت پاسپورت ترکیه در این طرح را خواهید داشت.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه حداقل مبلغ سرمایه گذاری 250 هزار دلار آمریکا (یا معادل آن به لیر یا معادل آن در سهام) را تعیین کرده است. این مقدار سرمایه باید حداقل سه سال در چرخه مبادلات باقی بماند. با پرداخت این حداقل (یا بیشتر) می توانید در عرض 3 ماه تابعیت، شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

ازدواج می تواند پاسپورت ترکیه را نیز به همراه داشته باشد. اما باید بدانید که باید ۳ سال از تاریخ ازدواج شما گذشته باشد و از همه مهمتر این ازدواج باید واقعی باشد. زیرا در صورتی که اخذ تابعیت ترکیه یک ازدواج ساختگی باشد ممکن است برای هر دو طرف حکم زندان را در پی داشته باشد. پس از ازدواج و ثبت درخواست، اداره جمعیت و شهروندی ترکیه تحقیقاتی را در مورد غیر رسمی بودن آن و گذشته طرفین انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =