انواع توپ را در سایت نتگام معرفی کرده ایم

لیست انواع توپ ورزشی را در سایت نتگام جمع آوری کرده ایم برای خواندن مطلب کامل و دیدن عکس ها به نتگام مراجعه نمایید: انواع توپ

به دنبال نام توپ های ورزشی رایج هستید؟ در زیر واژگان مفیدی در مورد نام توپ های مورد استفاده در بازی های ورزشی آمده است.

توپ ها به طور کلی اولین اسباب بازی برای نوزادان هستند، توپ ها به دلیل شکل عالی برای آنها شگفت انگیز است و مهمتر از آن هیچ لبه یا گوشه ای وجود ندارد که به پوست نرم آنها آسیب برساند.

مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که نمی توانید توپ را به عنوان یک جسم کروی تعریف کنید، زیرا توپ هایی وجود دارند که تخم مرغی هستند، بنابراین مناسب ترین تعریف توپ این است: توپ یک جسم متقارن دو طرفه بدون لبه های تیز است.

توپ فوتبال

توپ فوتبال

توپ فوتبال در اصل با چرم پوشانده می شد. سپس با توپ های ساخته شده از لاستیک ولکانیزه که در پرش و لگد زدن خوب بودند، جایگزین شد.

اندازه 68 سانتی متر (26 اینچ) 70 سانتی متر (27 اینچ) در محیط و وزن 396 تا 460 گرم.

توپ بسکتبال

توپ بسکتبال

این توپ معمولاً دارای سطح نارنجی با دنده های مشکی است، لایه داخلی از لاستیک باد شده با هوا ساخته شده و با چندین لایه نایلون و پلی استر پیچیده شده است و لایه بیرونی از چرم یا لاستیک مرغوب ساخته شده است.توپ معمولاً سخت تر و سنگین تر از سایر توپ های ورزش تیمی است.

اگرچه استانداردهای متفاوتی برای هر انجمن و فدراسیونی وجود دارد، اندازه استاندارد یک بسکتبال در NBA 29.5 تا 29.875 اینچ (75 تا 75.88 سانتی متر) در محیط است. اندازه، فشار، سطح، جهش، اصطکاک و بسیاری از ویژگی‌های دیگر در تولید مورد توجه قرار می‌گیرد.

توپ والیبال

در مقابل پوشش بیرونی بسکتبال والیبال از نوارهای پهن دوخته شده و با رنگ های متمایز آراسته شده است، فشار در والیبال بسیار کمتر و وزن نیز به طور قابل توجهی کمتر از بسکتبال (260 گرم) است. بافت نرم تر و نرم تر است توپ مورد استفاده در ساحل از نظر اندازه و رنگ کمی با توپ های استفاده شده در داخل خانه متفاوت است. محیط حدود 25-26 اینچ است.

فوتبال آمریکایی

توپ به شکل کروی پرولاتی، 11 اینچ طول و 22 اینچ در مرکز، وزنی در حدود 395 تا 420 گرم دارد. لایه داخلی قبلی از خوک ساخته می شد اما بعداً با لاستیک یا پلاستیک با کیفیت بالا جایگزین شد و پوشش بیرونی تقریباً چرم است.

از نظر اندازه و شکل شبیه به توپ راگبی است، اما با تفاوت هایی، دو انتهای توپ آنقدر صاف و منحنی نیستند، کمی نوک تیز هستند. یکی دیگر از تفاوت های رایج آن، بندکشی روی پارتیشن های نوارهای چرمی است که از آن ساخته شده است. این بند برای گرفتن در هنگام پرتاب توپ با دست استفاده می شود.

توپ راگبی

توپ راگبی

توپ راگبی کروی نیست، شکل کروی یا بیضی شکل نسبتاً پرورده آن، ساخته شده از چهار صفحه چرمی و گاهی از مواد مصنوعی با رنگ های مشابه یا متفاوت، با طرح ها و آرم های رنگارنگ تزئین شده است. وزن: 410 تا 460 گرم، اندازه: 27 سانتی متر طول است.

توپ گلف

شاید این توپ مورد علاقه ترین و تحقیق شده ترین توپ تا کنون باشد. فرورفتگی روی سطح آن از ویژگی های توپ است، آنها صرفا یک طرح نیستند، آنها به ویژه برای کاهش کشش توپ در هوا و افزایش فاصله پرواز توپ در هنگام ضربه توسط بازیکن انجام می شوند. حدود 250 تا 480 فرورفتگی روی یک توپ وجود دارد.

ابتدا توپ‌ها از چوب ساخته می‌شدند، اما سپس با توپ‌های هیجان‌انگیز جدید به نام توپ‌های پر جایگزین شدند. آنها را با پرهای مرغ یا غاز در یک کیسه چرمی پر می کردند. امروزه هسته جامد داخلی توسط مواد داخلی رنگارنگ توسط مواد مصنوعی نرم و سبک ساخته شده و توسط رزین مخصوص پوشانده می شود که سخت و بادوام است، سایر پوشش ها نیز توسط ماده ای به نام بالاتا ساخته می شوند که نرم تر است و قابلیت پخش خوبی دارد.

توپ کریکت

کریکت رایج ترین بازی در فضای باز در هند است، اما توپ کریکت سنتی که از چوب پنبه و چرم ساخته شده است چندان در خیابان ها استفاده نمی شود زیرا همیشه خطر آسیب در هنگام بازی با این نوع توپ سخت وجود دارد، به جای توپ های تنیس یا ماکت پلاستیکی از توپ کریکت در خیابان های هند استفاده می شود.

توپ کریکت اصلی یک چوب پنبه سخت است که با چرم صاف پوشیده شده است. قابل توجه ترین چیز درز دو نیم کره چرمی است که دور اطراف می چرخد. خط درز برای بولرها بسیار استراتژیک است، آنها از آن برای گرفتن و چرخش استفاده می کنند. رنگ توپ به طور کلی قرمز است اما در چراغ های سیل این توپ قهوه ای به نظر می رسد و ضربه زن نمی تواند آن را به وضوح از زمین تشخیص دهد، بنابراین به جای توپ های سفید قرمز در چراغ های سیل استفاده می شود.

توپ بولینگ

توپ بولینگ

منحصر به فرد بودن این توپ سه سوراخ است که به صورت مثلثی چیده شده اند. از سوراخ ها برای نگه داشتن و گرفتن توپ در حین پرتاب آن به سمت 10 پین استفاده می شود. سه سوراخ برای انگشت حلقه، انگشت میانی و شست است. ممکن است سوراخ های بیشتری برای تهویه و سایر مسائل مربوط به گرفتن وجود داشته باشد. نکته جالب دیگر این است که سوراخ ها هیچ اندازه یا موقعیت استانداردی ندارند، توپ های حرفه ای بدون هیچ سوراخی ساخته می شوند، خریدار یا کاربر آزاد است هر جایی که دوست دارد سوراخ کند.

توپ ها ابتدا از چوب و لاستیک سخت ساخته شدند سپس پلاستیک برای دوام بیشتر آن معرفی شد. بعدها پلاستیک با پلی اورتان جایگزین شد و با روش های مختلف به بهبود ادامه داد. توپ بسیار سنگین تر از تمام توپ هایی است که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، اما کوچکتر از توپ های فوتبال است. ماده ای که از آن ساخته شده آنقدر متراکم نیست که چرا هسته توپ را به طور جداگانه با مواد متراکم تری پر می کنند تا سنگین شود. موقعیت این هسته در توپ و مرکز ثقل برای بازیکنان استراتژیک است و همچنین تعیین می کند که کجا سوراخ ها را سوراخ کنند.سطح توپ صاف و براق و رنگی روشن است و گاهی با نقش و نگار تزئین می شود.

توپ تنیس

توپ‌های تنیس عموماً رنگی فلورسنت برای دید بهتر در سرعت بالا هستند و با مواد نمدی پوشیده شده‌اند، این بافت خز خاصیت آیرودینامیکی را برای توپ‌های سرعت‌گیر می‌دهد. و یک خط منحنی در سرتاسر توپ حرکت می کند و ظاهری مشخص به آن می دهد.

توپ‌های تنیس قبلی از پشم و چرم ساخته می‌شدند، سایر پرکننده‌های سبک وزن نیز با نخ و پارچه پوشانده می‌شدند. اکنون توپ ها از لاستیک با فضای داخلی توخالی ساخته شده اند.

توپ های بیلیارد

این توپ ها در ورزش های Cue استفاده می شوند، این بازی ها توسط چندین توپ در یک زمان روی یک میز مخصوص انجام می شود. سه بخش اصلی از ورزش های Cue وجود دارد که هر کدام دارای توپ هایی با اندازه های مختلف و الگوها و اعداد چاپ شده روی آنها هستند. معمولاً سه نوع توپ در یک بازی وجود دارد. توپ جامد کاملاً رنگی با شماره چاپ شده روی آن، توپ راه راه توپ سفید با یک نوار رنگی روی آن با یک عدد، توپ نشانه توپ سفید سنگین تر از دیگر به عنوان مهاجم استفاده می شود. در زمان‌های اولیه این توپ‌ها از عاج ساخته می‌شدند، سپس نگرانی طبیعت و حیات وحش با سلولوئید جایگزین آن شد، اما این ماده در طول فرآیند تولید بسیار انفجاری و قابل اشتعال بود. اکنون این توپ ها از پلاستیک، رزین و پلی استر مختلف ساخته می شوند. مستحکم و مقاوم در برابر ترک خوردگی و بریدگی هستند.

منبع: سایت نتگام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =