لوازم مورد نیاز دانشجوی ترم اول 10 کاری که قبل از شروع دانشگاه باید انجام دهید

همانطور که برای اولین سال تحصیلی خود در دانشگاه آماده می شوید، به راحتی می توانید تمام کارهایی را که باید قبل از شروع ترم انجام دهید غرق کنید – برای کمک به کاهش بار، ما ده مورد عملی را برای اضافه کردن به چک لیست شما جمع آوری کرده ایم.

  1. محل اقامت خود را ترتیب دهید

وقتی نوبت به یافتن مکانی برای زندگی می رسد، اکثر دانشجویان سال اول اقامت در سالن های اقامت را انتخاب می کنند، زیرا آنها توسط دانشگاه مدیریت می شوند و راهی آسان برای ملاقات با افراد جدید ارائه می دهند.

مسکن اجاره‌ای خصوصی یا خوابگاه‌های دانشگاهی خارج از دانشگاه، جایگزین‌های مناسبی هستند، اگرچه در بین دانشجویان بالغ یا تحصیلات تکمیلی محبوبیت بیشتری دارند.

اگر در یک دانشگاه محلی تحصیل می کنید، ممکن است ترجیح دهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در خانه زندگی کنید.

اگر تصمیم به استفاده از خانه های متعلق به دانشگاه دارید، معمولاً با انتخاب بین سالن های پذیرایی و خود پذیرایی، اجتماعی و آرام، و سالن های مجردی و مختلط روبرو خواهید شد.

هرگز زود نیست که به ترجیحات خود فکر کنید، زیرا بسیاری از مکان‌های سالن بر اساس اولویت اول اختصاص داده می‌شوند.

برای پرس و جو در مورد روزهای آزاد خوابگاه و بررسی گزینه های خود با دفتر خوابگاه دانشگاه خود تماس بگیرید.

برای شروع، آنچه را که باید در مورد خوابگاه دانشجویی بدانید کشف کنید.

  1. امور مالی خود را مرتب کنید

در حالی که ممکن است هنگام آماده شدن برای دانشگاه، این کار هیجان‌انگیزترین کار به نظر نرسد، اما مهم است که قبل از هفته تازه‌کاران، وضعیت مالی خود را مرتب کنید تا بتوانید برای سال تحصیلی آینده بودجه‌بندی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک حساب بانکی دانشجویی است. بسیاری از بانک‌های بزرگ این موارد را با مشوق‌های اضافی ارائه می‌کنند – مانند غذاخوری با تخفیف (مثلاً یک Tastecard رایگان چهار ساله) یا اشتراک در یک کتابخانه آنلاین مطالعه – اما چیزی که واقعاً باید به دنبال آن باشید بانکی است که بهترین تسهیلات اضافه برداشت با بهره 0% بانک‌ها معمولاً در صورت تجاوز از مبلغ اضافه برداشت خود، هزینه‌های روزانه دریافت می‌کنند، بنابراین همیشه چاپ کوچک را بخوانید.

بانکداری دانشجویی و دیگر راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشجویی را بررسی کنید.

اگر قصد دریافت کمک مالی دانشجویی با بودجه دولتی را دارید، باید با نهاد مالی دانشجویی مربوطه خود تماس بگیرید تا به این نتیجه برسید:

امور مالی دانشجویی انگلستان
امور مالی دانشجویی ولز
آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند (SAAS)
دانشجوی مالی NI

تأمین مالی دانشجو یک فرآیند طولانی است، بنابراین حتماً این را در اولویت قرار دهید.

هنگامی که این اقدامات انجام شد و می دانید که چه مقدار بودجه در کنار کمک هزینه های خانواده و درآمد شغلی پاره وقت تعلق می گیرد، می توانید بر اساس آن بودجه زندگی روزانه خود را بپردازید.

این باید شامل کمک هزینه‌های رفاهی (غذا، صورت‌حساب‌های آب و برق، مواد درسی) و همچنین وسایل تجملاتی (لباس، معاشرت، بازدید از خانه) باشد تا بعداً در این دوره دچار مشکل مالی نشوید.

  1. تصمیم بگیرید که چه چیزی مصرف کنید

برای جلوگیری از خریدهای غیرضروری، ببینید چه چیزی در محل اقامت شما ارائه می شود و بررسی کنید که چقدر فضای ذخیره سازی دارید – فایده ای ندارد چیزهایی را که برای نگه داشتن آنها ندارید، ببرید.

اگر از لپ‌تاپ، تبلت یا هر ابزار دیگری استفاده می‌کنید، به دنبال بیمه آن‌ها باشید – خواه از طریق بانک، بیمه خانه خانوادگی یا پوششی که توسط شرکتی که ابزار را از آن خریده‌اید، بیمه کنید. همچنین می توانید در سایت های مقایسه قیمت مانند CompareTheMarket.com برای ارزان ترین جلد جستجو کنید.

با توجه به موارد بزرگتر، ممکن است فراموش کنید که چیزهای کوچک را بردارید. اقلامی مانند لوازم التحریر، تسکین دهنده درد و محصولات پاک کننده به راحتی فراموش می شوند، بنابراین با منظم نگه داشتن آنها از هیچ چیز ضروری کم نخواهید داشت.

به راهنمای ما در مورد اینکه چه چیزی را به دانشگاه ببریم نگاهی بیندازید.

  1. از سفر با تخفیف بهره مند شوید

اگر قصد دارید در طول ترم از خانه یا دوستان خود در دانشگاه های دیگر دیدن کنید، یک Railcard 16-25، که یک سوم از قیمت تمام کرایه قطار کاهش می یابد، می تواند مقداری پول نقد جدی برای شما ذخیره کند. هزینه این کارت فقط 30 پوند در سال یا 70 پوند برای سه سال است.

بردن ماشین به دانشگاه همیشه ضروری نیست. اگر یکی دارید، احتمالاً پارکینگ محدود است و معمولاً باید برای مجوز ترک آن در محوطه دانشگاه هزینه کنید.

از سوی دیگر، حمل و نقل عمومی شما را به خصوص در شهرهای بزرگتر در ارتباط نگه می دارد. بنابراین، ارزش آن را دارد که به دنبال صرفه‌جویی در استفاده از قطار، اتوبوس و اتوبوس باشید.

اگر انتظار دارید در نزدیکی محوطه دانشگاه زندگی کنید، ممکن است بخواهید روی دوچرخه سرمایه گذاری کنید، زیرا این کار می تواند در دراز مدت موثر باشد. برخی از دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی طرح‌های وام دوچرخه را اجرا می‌کنند، بنابراین بدانید که آیا می‌خواهید در مؤسسه انتخابی خود از آن بهره ببرید. مطمئن شوید که هزینه لوازم جانبی مانند کلاه ایمنی، قفل و تجهیزات نگهداری را در نظر بگیرید.

  1. مطالعه کنید

بسیاری از دانشگاه ها لیست های مطالعه خود را هفته ها قبل از شروع دوره های خود به صورت آنلاین قرار می دهند یا جزئیات را از طریق ایمیل برای شما ارسال می کنند. این به شما ایده می‌دهد که از حجم کاری خود چه انتظاری داشته باشید، و شروع به خواندن باعث افزایش اعتماد به نفس شما برای سخنرانی می‌شود.

لازم نیست هر کتابی را در لیست داشته باشید – متون اصلی را شناسایی کنید و آنها را بخرید. هر مورد دیگری که نیاز داشته باشید برای قرض گرفتن از کتابخانه دانشگاه شما در دسترس خواهد بود یا می توانید آنها را به صورت آنلاین از دانشجویان سابق با کسری از قیمت خرده فروشی اصلی خود با استفاده از سایت هایی مانند آمازون و eBay خریداری کنید.

همچنین Perlego وجود دارد که می توانید در کتابخانه وسیع آن با بیش از 900000 عنوان علمی و غیرداستانی جستجو کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =