درمان حساسیت پوستی به جواهرات طلا

هنزاگلد

یکی از مشکلاتی که هنگام خرید زیورآلات طلا مانند خرید گردنبند طلا ، خرید انگشترطلا و خرید گوشواره طلا برای اکثرافراد ،مخصوصا خانم ها  به وجود می‌آید، حساسیت داشتن به آن میباشد. این مشکل که بسیار آزاردهنده است باعث می‌شود تا نتوان با خیال راحت از خرید انجام داد .

چرا استفاده از طلا برای برخی حساسیت هایی را دارا می باشد؟

کاربران هنزاگلد شاید برایتان جالب باشد که بدانید حساسیت به طلا، به خاطر وجود خود فلز طلا نیست ،بلکه به دلیل وجود فلزی به نام نیکل است که در ساخت طلا به جهت بالا بردن مقاومت آن و جلوگیری از شکنندگی از آن استفاده میشود و به همین علت، یکی از دلایل ایجاد حساسیت پوست به طلا وجود این فلز می باشد. اگر پوست شما به این فلز حساسیت داشت، باید بعد از استفاده از طلا، علائم خود را که اعم از خارش در ناحیه و قرمزی پوست است، طی  ۱۲ الی ۴۸ ساعت نشان دهد .

 نکته‌ای که در این میان وجود دارد، طلای سفید نسبت به طلای زرد حساسیت بیشتری ایجاد می کند. زیرا اصل طلا، به رنگ زرد می باشد و سازندگان طلا برای آن که رنگ طلا را به رنگ سفید تبدیل کنند از نیکل بیشتر استفاده خواهند کرد و همین عمل یک حساسیت عمقی را برای پوست ایجاد میکند. البته برای سفید کردن طلا می شود از فلز رودیم به جای نیکل استفاده کرد، ولی به دلیل گران بودن و در دسترس نبودن این فلز رودیم، از فلز نیکل استفاده می کنند.

یکی دیگر از مواردی که پوست دچار حساسیت می شود و حتی ممکن است از حساسیت داشتن به نیکل هم شدیدتر باشد ،کوچک بودن سایز زیورآلات یا به اصطلاح تنگ بودن آن میباشد. پوست بدن انسان همواره باید در معرض هوا قرار بگیرد. و وقتی افراد از زیورآلات تنگ استفاده می کنند، پوست واکنش نشان می دهد. پس به افرادی که زیورآلات تنگ استفاده می کنند، توصیه می‌شود زیورآلاتی انتخاب کنند که در هنگام تماس با پوست در وضعیت راحتی قرار داشته باشد و آسیبی به پوست بدنشان وارد نکند.

علائم حساسیت به طلا:

 افرادی هستند که پوست بدنشان در هنگام استفاده از هر نوع زیور آلاتی  مثل انگشترطلا،گردنبند طلا، گوشواره طلا  دچار حساسیت می شود .علائم حساسیت به این زیورآلات طلا عبارتند از :

  • سوزش و خارش
  • ورم کردن
  • سرخ شدن پوست و التهاب پیدا کردن
  • پوسته پوسته شدن
  • خشکی شدید پوست
  • ترک شدن پوست
  • تاول زدن
  • ایجاد لک و تیرگی بر روی پوست

در واقع پوست به همه زیورالات حساسیت نشان نمی دهد و در مقابل جنس و یا حتی عیار زیورآلات عکس العمل متفاوتی را نشان میدهد. بنابراین می‌توان آن دسته از زیورآلاتی که پوست در ارتباط با آنها دچار حساسیت می شود را خریداری نکنیم .البته خوب است بدانید که علائم حساسیت به طلا با علائم آلرژی های دیگر بسیار شبیه به هم هستند و تشخیص اینکه آیا پوست به طلا آلرژی پیدا کرده است یا به آلرژی های دیگر مثل اگزما، سخت می باشد.

راه های جلوگیری از ایجاد حساسیت :

حساسیت داشتن به طلا باعث می شود تا کسانی که علاقه زیادی به استفاده از طلا دارند ،از استفاده کردن آن دوری کنند. اما با رعایت چند روش که در ادامه هنزاگلد شرح می دهد ،می توانید از بروز این علائم حساسیت، جلوگیری کنید و دیگر نگران آن نباشید.

جهت کامل تر خواندن مقاله کلیک کنید 

منبع: هنزاگلد

تولید محتوا: تیم سئو سایت در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =