راهنمای خرید اجاق گاز مسافرتی

خرید انواع اجاق گاز مسافرتی

قبل از خرید اجاق کمپینگ باید در نظر گرفت، نحوه عملکرد آن است. بر اساس این عامل، می‌توان مدل‌های موجود در بازار را به چهار نوع اصلی تشخیص داد: اجاق گاز ، الکل ، سوخت جامد یا برقی . در پاراگراف های بعدی آنها را یک به یک با جزئیات بیشتر تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

اجاق گاز کمپینگ


این نوع اجاق کمپینگ زمانی که از یک منطقه مسکونی دور هستید یا در هر شرایطی که به برق دسترسی ندارید، انتخاب ایده آلی است . این مدل ها با استفاده از مخلوطی از بوتان و پروپان موجود در سیلندر یا کارتریج ، بسته به اندازه اجاق گاز تغذیه می شوند. بسته به مدل، سیلندر (یا کارتریج) را می توان به روش های مختلفی متصل کرد: مستقیماً به پایه ، به عنوان تکیه گاه برای خود اجاق گاز، در داخل سطح پشتیبانی یا، به سادگی، از طریق یک لوله عمل می کند.. نحوه اتصال سیلندر به اجاق گاز در واقع نقش مهمی ایفا می کند، زیرا در نهایت بر پایداری کل ساختار تأثیر می گذارد: به عنوان مثال، مدل های تکی که در آنها سیلندر مستقیماً زیر اجاق گاز قرار می گیرد، حمل آسان است. اما کمی پایدارتر است. از طرف دیگر، اجاق‌هایی که اجاق گاز از سیلندر جدا شده‌اند، از نظر اندازه و وزن بیشتر متمایز می‌شوند: این مطمئناً آنها را حجیم‌تر می‌کند، اما در عین حال محکم‌تر و مقاوم‌تر در برابر ضربه می‌شوند.
اجاق‌های کمپینگ گازسوز معمولاً برای کسانی که در یک کمپینگ مسافرت می‌کنند یا مدت طولانی در یک کمپینگ می‌مانند، بسیار محبوب هستند، زیرا این اجاق‌ها بسیار شبیه به آشپزخانه‌های معمولی خانه هستند. در این موارد، ما توصیه می‌کنیم مدل‌های گازی بزرگ را انتخاب کنید: مدل‌های موجود در بازار حتی می‌توانند سه یا چهار نقطه شعله داشته باشند که به شما امکان می‌دهد چندین غذا را همزمان بپزید و زمان اختصاص داده شده به وعده‌های غذایی را بهینه کنید . از سوی دیگر، کسانی که دوست دارند تعطیلات خود را با جابجایی مکرر از یک مکان به مکان دیگر بگذرانند، حداکثر راحتی را در اجاق های کمپینگ تک شعله می یابند.، ترجیحاً با کارتریج تغذیه می شود: اجاق های این نوع در واقع حجم کمتری دارند و حمل و نقل آسان تر هستند، اما همچنان به شما امکان می دهند صبحانه های خوشمزه و منوهای پخت سریع تهیه کنید.
انتخاب تعداد نقاط شعله ای که هر مدل ارائه می دهد، نه تنها به سهولت حمل و نقل اجاق گاز، بلکه به تعداد افرادی که احتمالاً از آن شی استفاده می کنند نیز بستگی دارد. اگر یک اجاق کمپینگ با یک یا حداکثر دو شعله ممکن است برای زوج‌های جوان و مجرد کافی باشد، برای خانواده‌های بزرگتر یا گروه‌های دوستان، انتخاب اقلام با سه یا چهار نقطه شعله تقریباً ضروری است.
تنها محدودیت برای استفاده از اجاق گازهای کمپینگ وجود مقررات استکه در برخی از ایالت ها استفاده از آتش سوزی هایی که با این نوع سوخت ایجاد می شود ممنوع می کنند. بنابراین لازم است که هر کس قبل از خرید، جویا شود که آیا این قوانین در کشوری که قصد رفتن به تعطیلات را دارد نیز اعمال می شود یا خیر.

اجاق الکلی کمپینگ


کسانی که به دنبال یک وسیله فوق العاده آسان و سبک برای حمل هستند، محصول ایده آل خود را در اجاق گاز کمپینگ الکلی پیدا خواهند کرد.
ایده آل برای کسانی که باید برای یک یا حداکثر دو نفر غذا بپزند، این اجاق گاز از یک شعله تشکیل شده است که می توان با پر کردن سینی زیر آن را تغذیه کرد. اجاق های الکلی را می توان به طور کلی با هر نوع الکلی ، از صورتی گرفته تا مواد غذایی، سوخت داد: سهولت یافتن سوخت، همراه با هزینه کم آن، این نوع اجاق های کمپینگ را به طور ویژه ای رایج کرده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.
وزن بسیار سبک و ابعاد بسیار کوچک این نوع اجاق گاز نیز آنها را به یک راه حل عالی برای کسانی که عاشق پیاده روی و سفرهای کوتاه خارج از شهر هستند تبدیل می کند: ردپای کوچکی که این اجاق گاز نیاز دارد، در واقع آن را برای حمل و نقل نیز مناسب می کند. یک کولهپشتی. اغلب اجاق‌های کمپینگ الکلی همراه با دیگ‌ها و کیت‌های بادگیر در بازار عرضه می‌شوند که یکی دیگر از عناصر بسیار مهم برای عملکرد صحیح هر اجاق کمپینگ مورد استفاده در محیط‌های باز است.

اجاق گاز کمپینگ سوخت جامد


اجاق های کمپینگ از این نوع بسیار شبیه به اجاق های الکلی هستند که در بالا توضیح داده شد. در این حالت، تامین شعله توسط یک قرص سوخت جامد که در زیر مشعل قرار دارد تضمین می شود. با این حال، در مقایسه با نسخه الکلی، این نوع دارای معایبی است: اگرچه سبکی و کاربردی بودن که آنها را متمایز می کند ظاهراً مشابه آنها است، در واقع اجاق های سوخت جامد اجازه تنظیم شعله را نمی دهند . علاوه بر این، اگر سوخت در پایان پخت تمام نشده باشد ، خاموش کردن و بازیابی آن امکان پذیر نخواهد بود.برای استفاده مجدد بعدا به این دلایل، اجاق گاز کمپینگ سوخت جامد اغلب تنها به عنوان یک ابزار اضطراری در نظر گرفته می شود. 

اجاق برقی کمپینگ


برای استفاده، اجاق های کمپینگ برقی به وضوح نیاز به دسترسی به برق دارند . به همین دلیل از این نوع مدل ها عمدتاً در کوهنوردی و کمپینگ ها یا در هر صورت در مناطق مجهز استفاده می شود.
اکثر اجاق های کمپینگ برقی دارای توانی بین 1000 تا 2500 وات هستند. بنابراین، مدل‌های پیچیده‌تر به شما این امکان را می‌دهند که این قدرت را در سطوح مختلف تنظیم کنید تا آن را با نوع غذایی که می‌خواهید تهیه کنید، تطبیق دهید. مزیت اصلی این نوع کاهش اندازه است: با خرید اجاق برقی در واقع نیازی به حمل سیلندر یا کارتریج نخواهد بود. در مقایسه با اجاق‌های کمپینگ که در بالا توضیح داده شد، صفحات اجاق‌های برقی بلافاصله آماده استفاده نیستند، اما برای رسیدن به دمای ایده‌آل مدتی زمان می‌برند.

ابعاد و وزن


اجاق گاز کمپینگ به ناچار برای حمل و نقل و مونتاژ مکرر در نظر گرفته شده است، به همین دلیل وزن و ابعاد نقش اساسی دارند. اگر کم و بیش همه اجاق های کمپینگ سبک و جمع و جور هستند، این نیز درست است که همه مدل ها با سهولت حمل و نقل یکسان متمایز نمی شوند. به طور کلی، هر چه اجاق گاز دارای نقاط شعله بیشتری باشد، ابعاد کلی اجاق گاز بیشتر می شود.
کاربردی ترین مدل ها بدون شک آنهایی هستند که مجهز به نقطه شعله واحد هستند; اجاق‌های این نوع عمدتاً برای کسانی در نظر گرفته شده‌اند که دوست دارند اغلب جابجا شوند و بنابراین به ناچار مجبور می‌شوند به دفعات بیشتری با اجاق گاز کار کنند. بنابراین، با توجه به وجود یک آتش، این اجاق‌ها مخصوصاً برای زوج‌های جوان یا خانواده‌هایی که تعدادشان زیاد نیست، مناسب است، که پیش‌بینی می‌کنند مجبور نباشند ناهار یا شامی متشکل از چندین دوره پخت و پز درست کنند. برخی از این نوع اجاق‌ها، از جمله، مجهز به کیس مسافرتی هستند تا حمل و نقل آن‌ها را آسان‌تر کرده و محصول را در برابر ضربه‌ها بیشتر محافظت کنند. اجاق های کمپینگ با یک نقطه شعله معمولاً وزنی در حدود 2 کیلوگرم دارند و می توانند بسیار مفید باشند و همچنین در تعطیلات و همچنین به عنوان پشتیبان برای گرم کردن غذا در اداره.
از طرف دیگر، کسانی که به یک اجاق گاز با چندین شعله نیاز دارند یا قصد دارند تعطیلات خود را در یک مکان واحد بدون نیاز به مسافرت بگذرانند، تمام راحتی ارائه شده توسط آشپزی خانگی در مدل های دو یا چند شعله ، کمی سنگین تر خواهند بود. و حجیم تر از نمونه های قبلی است و مونتاژ آن کمی دشوارتر است، اما می تواند عملکرد بیشتری را ارائه دهد و زمان ها را به طور قابل توجهی بهینه کند. در ضمن برای کوهنوردی حتما از عصای کوهنوردی استفاده کنید.

کیف حمل اجاق گاز کمپینگ

در میان مدل‌های متعدد اجاق‌های کمپینگ موجود در بازار، برخی از مدل‌های مجهز به روکش اجاق گاز فلپ هستند و برخی دیگر مشعل‌های قابل مشاهده دارند. انتخاب بین این دو نوع عمدتاً بستگی به نوع استفاده ای دارد که اجاق گاز برای آن در نظر گرفته شده است: مثلاً مدل هایی که آن را ندارند، عموماً برای استفاده پراکنده در نظر گرفته شده اند و به ویژه برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند . از طرف دیگر، آنهایی که پوشش دارند، می توانند در داخل کمپینگ ها یا ون های مجهز عالی باشند; در واقع، این مدل‌های اخیر، اگرچه کمی سنگین‌تر از اجاق‌های بدون روکش هستند، اما در صورت عدم استفاده، سطح پشتیبانی بسیار راحت را فراهم می‌کنند. در نهایت، طراحی و خطوط به طور قطعی ظریف تر ارائه شده توسط مدل های مجهز به پوشش درب باید مورد ارزیابی قرار گیرد

آیا مواد مهم هستند؟


انتخاب یک اجاق گاز کمپینگ به ناچار منجر به ارزیابی بسیاری از مدل ها می شود که از مواد اغلب متفاوت ساخته شده اند. انتخاب مواد نقش تعیین کننده ای هم در ایمنی در حین استفاده و هم در مدت زمانی که جسم ممکن است داشته باشد دارد. اکثر مدل های موجود در بازار از فولاد ، صیقلی یا لعابی ساخته شده اند ، در حالی که اجاق گازهای کلاسیک کمپینگ با نقطه شعله واحد اغلب در چدن عرضه می شوند . در هر صورت، اینها مواد کاملاً مناسبی هستند که برای تماس مستقیم با شعله بدون خطر، آسان برای تمیز کردن و ماندگاری در طول زمان طراحی شده اند.

آیا برند مهم است؟


ما فکر نمی کنیم که این برند بتواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب اجاق گاز کمپینگ داشته باشد. اغلب اوقات، در واقع، انتخاب یک نام تجاری شناخته شده به جای یک نام تجاری کمتر شناخته شده، تنها عنصری را نشان می دهد که می تواند قیمت کمی بالاتر را تعیین کند . بسیاری از شرکت های کمتر شناخته شده مقالاتی با کیفیت بی شک ارائه می دهند که می توانند هر نیازی را از نظر عملکرد و ایمنی برآورده کنند. با این حال، همیشه لازم است قبل از خرید قطعات یدکی که هر مدل ارائه می دهد، اطمینان حاصل کنید تا به دلیل خرابی قطعه ای که قادر به تعویض آن نیستیم، با یک شی غیرقابل استفاده مواجه نشوید.

قیمتش مهمه؟

هر زمان که قصد خرید کالایی را داریم، بدون شک چشم به قیمت نهایی آن شی می افتد. با این حال، این عنصر نباید عامل تعیین کننده ای برای انتخاب ما باشد: در واقع گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که کالایی که با قیمت کمی بالاتر از بقیه عرضه می شود، بتواند تعداد اجراهای بیشتری را ارائه دهد.. وجود کیف حمل مناسب، وجود بسته شدن مطمئن و قطع شدن عبور سوخت در صورت خاموش شدن ناخواسته شعله در حین استفاده از اجاق گاز از جمله مواردی هستند که باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرند: بهتر است روی یک محصول سرمایه گذاری کنید. کاربردی و با کیفیت به جای خرید یک اجاق کمپینگ ارزان تر، که ممکن است استفاده از آن ناخوشایند و ناامن باشد. شما میتوانید از سایر مطالب سایت تپ سنج نیز دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =