نحوه تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی با ۴ روش متفاوت

همانطور که میدانیم کاربران زیادی هستند که به تماشای فیلم های زبان اصلی علاقه دارند. ولی در بعضی موارد زیرنویس فارسی فیلم موجود نیست. در این مقاله به بیان روش های تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

روش های تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی
تبدیل زیر نویس انگلیسی به فارسی و روش های آن
روش های مبدل کردن زیرنویس انگلیسی به فارسی
چگونگی تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی
روش های ترجمه زیرنویس انگلیسی به فارسی

سایت های زیادی وجود دارند که بسیاری از فیلم ها را با زیر نویس فارسی در اختیار شما قرار می دهند، ولی بعضی مواقع ممکن است فیلمی را انتخاب کنید که فاقد زیر نویس به زبان فارسی باشد و نتوانید مفهوم فیلم را متوجه شوید. در این مقاله راه های تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از تماشای فیلم لذت کافی را ببرید.

روش های تبدیل زیرنویس انگلیسی به فارسی

همانطور که می دانیم بیشتر افراد فیلم های زبان اصلی را به کمک زیر نویس می بینند. روش ها و نرم افزار هایی برای تبدیل زیر نویس انگلیسی به فارسی وجود دارند که با استفاده از آن به راحتی می توانید اینکار را انجام دهید. فقط باید زیر نویس انگلیسی با فرمت SRT را داشته باشید.

نرم افزار  Subtitle Edit

با استفاده از این نرم افزار که یک سرویس ویرایش زیرنویس آنلاین است به شما کمک می کند تا زیرنویس فیلم مورد علاقه خود را به سادگی از انگلیسی به فارسی تبدیل کنید. برای این منظور در ابتدا زیر نویس مورد نظر خود را کشیده و در این نرم افزار قرار دهید، در این مرحله زیر نویس مرتب و زمان بندی شده به نمایش در می آید. حال با انتخاب هر بخش از زیر نویس می توانید متن آن قسمت را در قسمت پایین صفحه ببینید. بعد از آن با پاک کردن متن انگلیسی متن فارسی را جایگزین کنید. در آخر کار با زدن گزینه Save در قسمت گوشه صفحه متن زیر نویس را ذخیره نمایید. نکته قابل توجه در این نرم افزار این است که در صفحه open یک فایل زیرنویس بخش code page را روی UTF-8 قرار دهید تا به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی شود. دقت کنید که فایل زیر نویس اولیه باید فرمت SRT داشته باشد.

استفاده از برنامه Notepad

این برنامه از سری برنامه های پر طرفداری است که افراد زیادی برای یادداشت برداری و تهیه To Do List و همچنین ترجمه از آن استفاده می کنند. استفاده از این نرم افزار به این صورت است که روی زیرنویس مورد نظر راست کلید کرده و از قسمت Open With آن را با Notepad باز نمایید. در صفحه باز شده متن زیر نویس را میتوانید ببینید. حال با پاک کردن متن انگلیسی و جایگزینی آن با متن فارسی یک زیر نویس فارسی دارید.

استفاده از برنامه Dynamic Subtitle Translate

در این برنامه در محیطی ساده با قرار دادن فایل SRT زیر نویس در مرورگر آن، به راحتی می توانید زیرنویس انگلیسی را به فارسی تبدیل نمایید، و در آخر کار گزینه save را انتخاب نمایید.

برنامه ۴.۷.۰ Subtitle Translation Wizard

یکی از قدرتمند ترین برنامه ها در این زمینه Subtitle Translation Wizard است که با آن آشنا می شویم. با استفاده از این برنامه می توان به راحتی زیرنویس فیلم ها را به زبان های مختلف تبدیل و ترجمه کرد. این نرم افزار زیر نویس های ورودی را به راحتی به زبانی که شما می خواهید تبدیل کرده و یکی از بهترین نرم افزار هایی است که شما می توانید از آن برای تبدیل زبان استفاده نمایید.

در آخر توجه داشته باشید که باید اینکار را با حوصله و علاقه زیاد پیش ببرید تا زیاد بودن سطرها و دیالوگ های یک فیلم باعث خستگی شما نشود و بتوانید یک فایل زیرنویس را به نحو احسنت از انگلیسی به فارسی تبدیل نمایید. امیدوارم این مطلب اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین در صورتی که با نمایش زیرنویس فارسی مشکل داشتید می توانید در لینک رو به رو با نحوه حل مشکل زیر نویس فارسی آشنا شوید.

منبع : آرگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =