آشنایی با نحوه تنظیم طول سطر در ورد

تنظیم طول سطر در ورد یکی از آبشن های پرکاربردی است که در نرم افزار ورد از آن استفاده می شود و بنابراین نیاز است تا با نحوه تنظیم آن آشنا شوید. ابتدا برای انجام این کار باید فایل ورد را بر روی سیستم خود نصب نمایید.

تنظیم طول سطر در نرم افزار ورد
نحوه تنظیم طول سطر در ورد

اگر می خواهید تمام صفحات تایپ شده در ورد خود را یکسان تنظیم کنید باید در تنظیمات ورد آن را اعمال نمایید برای این کار می تواند به دو شکل عمل کنید یکی تنظیم عرض سطرها در ورد است و دیگری تنظیم طول سطر در ورد است که در اینجا تنظیم سطر را توضیح خواهیم داد. همچنین از دیگر قابلیت هایی که می توانید در ورد از ان ها استفاده کنید تا ظاهر کار شما مرتب و تمیز دیده شود شامل تنظیمات اندازه کاغذ، تنظیمات حاشیه کاغذ، تنظیمات مخصوص سربرگ ها، مرتب سازی پاراگراف، تنظیم فاصله بین سطرها و … است.

طریقه تنظیم طول سطر در ورد

اولین گام برای تنظیم کردن طول سطر سلکت کردن سطرهایی است که می خواهید آن ها را تنظیم کنید سپس در قسمت نوار ابزارها گزینه Table and broders انتخاب نمایید با زدن آیکون ۱۳ می توانید سطرها را هم اندازه کنید. اگر می خواهید ارتفاع هر سطر را تغییر دهید سطرهای مورد نظر خود را سلکت کرده و با زدن راست کلیک گزینه  Table proprties را انتخاب کنید با واردن شدن به برگه ROW مقدار مورد نظر را در گزینه Specify height وارد کنید.

برای هم سطح کردن عرض نیز باید سطر مورد نظر را گرفته در شماره ۱۶گزینه distrbiut rows را انتخاب کنید و در در قسمت سایز دادن نیز فرایند بالا را می توانید تکرار نمایید تا بتوانید به این شکل سطرهای هم اندازه طولی و عرض در ورد داشته باشید.

تنظیم طول سطر در ورد یک قابلیت بسیار ساده است که شما می توانید از این طریق تنظیمات ظاهری که در این زمینه مناسب است ر ا اعمال کنید. استفاده از این قابلیت کمک می کند تا در صورت تنظیم نبودن اندازه سطرها و هم اندازه نبودن آن ها بتوانید آن ها را به طور منظم تری قرار دهید. در این نوار ابزار قابلیت های دیگری نیز موجود است که برای اهداف مختلفی دارای کاربرد است.

منبع : آرگا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =