راهنمای کامل استفاده از گوگل ادز و سئو برای وب سایت شما

تا چند سال پیش بهترین راه برای تبلیغ و فروش، تبلیغات در روزنامه ها، مجلات یا رسانه هایی مانند تلویزیون بود. اما امروزه افزایش ترافیک وب سایت شما می تواند بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشد. این امر صاحبان مشاغل و بازاریابان دیجیتال را مجبور کرده است که همیشه به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود باشند.

هدف نهایی هر وب سایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان عادی است و بهترین راه برای انجام این کار این است که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که تجارت شما وجود دارد. کسب رتبه خوب در موتور جستجوی گوگل یکی از چالش برانگیزترین وظایفی است که هر شرکتی در فرآیند بازاریابی برای ارائه خدمات خود با آن مواجه است. که اینکار با به کارگیری سئو و گوگل ادز امکان پذیر است.

سئو (SEO) و گوگل ادز (Google Ads) بلوک های سازنده اصلی بازاریابی موتورهای جستجو هستند و با ارزش ترین ابزار شما هنگام راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند. آنها تفاوت ها و شباهت هایی دارند که باید بسته به اهداف تجاری و بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.

در واقع، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یا به سادگی سئو، به صاحبان سایت کمک می کند تا در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو یا سایر موتورهای جستجوی اصلی رتبه خوبی کسب کنند. برای رسیدن به این هدف، باید مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. اگر سایت شما مورد پسند موتورهای جستجو قرار گیرد به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می شود و استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده و آسان خواهد بود.

گوگل ادز یا Google Ads که در گذشته با نام Google ادوردز (Google Adwords) نیز شناخته می شد، پلتفرم تبلیغاتی انحصاری گوگل است که به وب سایت ها بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) ارائه می شود.یعنی می توانید از پلتفرم گوگل ادز برای نمایش تبلیغات خود در صفحات نتایج گوگل و صفحات فرعی گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و غیره استفاده کنید. گوگل ادز یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین است که بسیاری از کسب و کارها از آن برای قرار گرفتن در معرض مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. اما برخلاف سئو، گوگل ادز به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از خدمات و امکانات آن باید هزینه پرداخت کنید.

از توضیحات متوجه شدیم که هم سئو و هم گوگل ادز یک هدف مشترک دارند که افزایش بازدید سایت، افزایش فروش سایت، برندسازی و … است. اما آنها تفاوت هایی با یکدیگر دارند و به شما این امکان را می دهد که با بررسی تفاوت ها انتخاب کنید که از کدام سرویس برای سایت خود استفاده کنید.

سئو مجموعه ای از اقدامات فنی مبتنی بر الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی موتور جستجو و به عبارت ساده تر، بهبود موقعیت سایت در صفحات گوگل است. این کار که بهینه سازی ارگانیک یا طبیعی نامیده می شود، اغلب وقت گیر است و با گذشت زمان ممکن است رقبای جدیدی وارد این صنعت شوند، بسیاری از فرصت های بازار از بین بروند و بسیاری از مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی سایت های با رتبه بالاتر تبدیل شوند. همچنین اعمال روش های سئو کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه دارد. در این زمان گوگل ادز با صرف هزینه ای مناسب به کمک سایت سئو به شما کمک می کند تا در بهترین موقعیت ها در گوگل دیده شوید. قبل از اینکه فرصت های بازار به تهدید تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =