چگونه بفهمیم نماد اعتماد الکترونیک سایت‌ها واقعی است یا خیر؟!

وزارت صنعت و معدن برای کنترل و مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه آنها اقدام به راه اندازی نماد اعتماد الکترونیک کرد ولی بعضی از سودجویان و متخلفین، این نماد را نیز دور زده‌اند و بعضا به صورت تقلبی از آن استفاده می‌کنند. حالا سوال بسیاری از کاربران این است که برای شناسایی فروشگاه‌های دارای مجوز قانونی و نماد واقعی چه باید بکنیم؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت محسوب می‌شود، متولی اصلی نماد اعتماد الکترونیک بوده و در اقدامی جدید از لیست سایت‌های مجوزدار رونمایی کرد که کاربران به منظور یک خرید ایمن و شناسایی فروشگاه‌های قانونی می‌توانند به سایت این مرکز مراجعه کنند. پس از مراجعه به سایت رسمی این مرکز می‌توانید از طریق لینک مربوطه، فروشگاه مورد نظر را در بین مجوزهای اعطا شده جستجو کنید و از صحت نماد ارائه شده مطمئن شوید.

نماد اعتماد الکترونیک

گفتنی است که لیست سایت‌های دارای مجوز از طریق لینک https://enamad.ir/DomainListForMIMT قابل دسترس بوده و به راحتی می‌توانید با توجه به معیارهای گوناگون به لیست سایت‌های قانونی دسترسی داشته باشید. این اقدام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حالی رخ داده که چندی پیش خبری مبنی بر گسترش فیشینگ و سو استفاده از کارت‌های بانکی کاربران منتشر شد.

این گزارش از سایت‌هایی خبر داد که صرفا از تصویر ای‌نماد استفاده کرده و کاربران بدون بررسی صحت و سقم این نماد الکترونیکی و با اتکا به آن، اقدام به خرید از فروشگاه کرده و در بسیاری از موارد حتی مورد حمله فیشینگ قرار می‌گرفتند. به نظر می‌رسد که این اقدام مرکز توسعه تجارت تا حدود زیادی از فعالیت‌های مجرمانه خواهد کاست و گام خوبی برای امنیت بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌گردد.

منبع: itresan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =