اقامت ترکیه برای ایرانیان

شما باید مجوز اقامت در ترکیه را دریافت کنید. اقامت ترکیه مجوزی است که خارجی ها بیش از 3 ماه و نیم در اقامت دارند تا بتوانند کار کنند، تحصیل کنند و تسویه حساب کنند. این مجوز به شما امکان زندگی، تحصیل، ازدواج، اخذ گواهینامه رانندگی، دریافت شماره شناسایی مالیاتی، افتتاح حساب بانکی، خرید ملک، سرمایه گذاری و … را می دهد.
البته لازم به ذکر است که برای خرید ملک و خانه در ترکیه نیازی به دریافت اقامت دائمی یا توریسم ترکیه نیست. همچنین می توانید بدون اقامت در ترکیه سرمایه گذاری و ملک خریداری کنید و از این راه برای دریافت اقامت دائمی در ترکیه استفاده کنید.
البته در نظر داشته باشید که ایرانی ها می توانند اقامت ترکیه را بدون خرید ملک تهیه کنند. گاهی اوقات می توانید بدون داشتن اقامت در این کشور خانه و ملک بخرید، سرمایه گذاری کنید و یک شرکت راه اندازی کنید و حتی در نتیجه همه اینها یک اقامت دائمی در ترکیه بگیرید.
اگر قصد کار در ترکیه را دارید، فقط به یک مجوز کار نیاز دارید که به عنوان مجوز اقامت نیز عمل می کند.

چه کسی به مجوز اقامت در ترکیه نیاز دارد؟
هر کسی که بخواهد بیش از سه ماه در این کشور بماند باید پس از ورود مجوز اقامت ترکیه را دریافت کند. بدون این مجوز، اقامت شما در ترکیه غیرقانونی تلقی می شود. اگر یکی از شرایط زیر برای شما صدق کند، از این شرط معاف خواهید شد:
• شما یک “گواهی ثبت” برای برنامه بین المللی حفاظت دارید.
• طبق قراردادهای متقابل یا چند جانبه که جمهوری ترکیه یکی از آنهاست، از مجوزهای اقامت معاف است.
• دیپلمات یا کنسول هستید و سمتی در ترکیه دارید.
• در دفاتر نمایندگی سازمان های بین المللی در ترکیه کار می کند.
• کارت شناسایی شما حاوی یکی از برچسب های زیر است:
• “متقاضی حفاظت بین المللی”
• “وضعیت حمایت بین المللی”
“بی تابعیتی”
• شما یک مجوز کار معتبر دارید.انواع مجوزهای اقامت ترکیه برای ایرانیان
بسته به نوع ویزای مورد نظر و مدت اقامت اقامت خود در ترکیه، می توانید برای یکی از مجوزهای اقامت ترکیه اقدام کنید.
مرخصی کوتاه مدت اقامت
مجوزهای موقت اقامت برای ایرانیان بیشترین درخواست را در بین سایر مجوزهای اقامت دارند. شما می توانید این مجوز اقامت را با یکی از موارد زیر دریافت کنید:
1. برای تحقیقات علمی
2. یک رابطه تجاری یا تجاری ایجاد کنید
3. شرکت در برنامه آموزشی وزرا
4. برای اهداف آموزشی یا مشابه در برنامه تبادل دانشجو
5. برای اهداف گردشگری
6. برای درمان، زیرا یکی از بیماری های خطرناک برای سلامت عمومی را ندارد.
7. شرکت در دوره های آموزشی به زبان ترکی
8. شما شهروند جمهوری ترکیه در قبرس شمالی هستید

مجوز دائمی اقامت ترکیه برای ایرانیان
اگر حداقل پنج سال بدون وقفه در ترکیه زندگی کرده اید، می توانید از طریق مجوز اقامت صادر شده توسط مقامات ترکیه که برای مدت نامحدود معتبر است، برای اقامت دائمی در ترکیه درخواست دهید.
لطفا توجه داشته باشید که اگر برای مدت معینی به شما پیشنهاد پناهندگی، پناهندگی موقت و حفاظت موقت، پناهگاه بشردوستانه و حفاظت موقت در ترکیه داده شده باشد، واجد شرایط درخواست اقامت نخواهید بود.

اقامت و مهاجرت به ترکیه 2022 | شرایط و هزینه ها
امروزه ترکیه به یکی از محبوب ترین کشورها برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. دلایل زیادی برای مهاجرت و زندگی در ترکیه وجود دارد. برخی برای تحصیل، برخی دیگر برای کار و برخی دیگر برای سرمایه گذاری مهاجرت می کنند. ترکیه کشوری است که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد. اقامت ترکیه راحت تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. همچنین یکی از مزایای آن عدم نیاز اتباع ایرانی به ترکیه است.مزایای مهاجرت به ترکیه
یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به ترکیه برای متقاضیان ایرانی، نزدیک بودن آن به ایران است. ترکیه علاوه بر نزدیکی مرزی به ایران، فرهنگ های مشترکی با ایران دارد. دومین مزیت اقامت ترکیه و مهاجرت به استانبول نزدیکی ترک ها به ایرانی هاست. سومین مزیت اقامت در استانبول حضور بخشی از این کشور در اروپا است و به همین دلیل برخی تصور می کنند در آینده نزدیک ترکیه ممکن است به اتحادیه اروپا بپیوندد.
یکی دیگر از مزایای سفر به ترکیه برای ایرانیان نداشتن ویزا است. البته این نوع ویزا مختص گردشگران است و اعتبار آن پس از 3 ماه به پایان می رسد. از دیگر مزایای مهاجرت به ترکیه و اقامت در استانبول و سایر شهرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• آب و هوای مناسب
• ارائه خدمات اجتماعی مقرون به صرفه و مناسب
قیمت مناسب برای خانه و املاک در این کشور
• ارائه خدمات پزشکی مقرون به صرفه
• قیمت مناسب برای خرید لباس در مراکز خرید
• محیط مساعد برای گردشگری و توسعه آن
• اقامت آسانتر از کشورهای دیگر
• دارای انواع محصولات کشاورزی در 4 فصل
• میزان پایین مصرف الکل و مواد مخدر در این کشور
مهاجرت به ترکیه علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

معایب مهاجرت به ترکیه
ترکیه وضعیت اقتصادی خوبی دارد. نرخ بیکاری و تورم در کشور نسبتا بالاست. بنابراین می توان گفت اولین مشکل در این کشور نبود شغل برای متقاضیان مهاجر است. یکی دیگر از معایب این کشور عدم مهاجرت به ترکیه است که اغلب مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد می کند. یکی دیگر از معایب ترکیه برای متقاضیان این است که در صورت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.یکی دیگر از معایب زندگی در ترکیه تنوع غذایی محدود است که می تواند برای متکدیان مشکل ساز شود. یکی دیگر از معایب زندگی در ترکیه، دستمزد پایین و ساعات کاری طولانی در این کشور است. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اگر می خواهند به طور دائم در ترکیه زندگی کنند باید بتوانند ترکی صحبت کنند و اکثر افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند با شرایط سختی روبرو هستند.

امکان دریافت اقامت دائمی با خرید خانه در ترکیه
حدود چهار سال است که دولت ترکیه از طریق خرید املاک به مهاجران اجازه ورود به کشورشان را داده است. مهاجران از همه کشورها می توانند برای خرید خانه در ترکیه برای اقامت درخواست دهند، اما نوع ویزای صادر شده برای متقاضیان متفاوت است. به عنوان مثال، برای افرادی که بیش از 250000 دلار دارند، فرآیند دریافت مسکن دائمی در گذرنامه آنها به محض خرید خانه آغاز می شود. اما نمی توان در این بازار پرتلاطم بهای پول را پرداخت. به همین دلیل بسیاری از افراد با پول کمتری در ترکیه خانه می خرند و ویزای توریستی 3 ساله می گیرند. برای اعمال معیارهای فوق، ارزش ملک باید حداقل 650000 لیر ترکیه باشد و برای متقاضی و خانواده وی ویزای 3 ساله صادر شود. حال اگر بتوانید 5 سال بدون وقفه در خانه خود زندگی کنید، می توانید پروسه دریافت مسکن دائمی را آغاز کنید. با چند محاسبه ساده ریاضی متوجه می شوید که قیمت خانه در ترکیه نسبت به ایران مناسبتر است. به همین دلیل است که بسیاری از ایرانیان به جای خرید خانه در ایران، خانه ترکی را برای علامت گذاری با دو تیر انتخاب می کنند. در ادامه به بررسی دقیق قیمت و هزینه خرید خانه در ترکیه می پردازیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت
راه دیگر مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری در ثبت شرکت و استخدام شهروند ترکیه می باشد.اگر بتوانید یک کسب و کار در ترکیه راه اندازی کنید و 5 کارمند با تابعیت ترکیه استخدام کنید، می توانید یک اقامت دائمی به مدت 5 سال دریافت کنید. به این ترتیب شما باید بتوانید یک تجارت خوب در این کشور راه اندازی کنید و مجوز اقامت را در ترکیه بپردازید، بیمه کارمندان و مالیات های مربوطه را پرداخت کنید.
به عنوان مثال، اگر نقطه شروع خوبی دارید، با درخواست در ترکیه، می توانید یک اقامت موقت و دائمی از این کشور دریافت کنید. این روش به ویژه برای فعالان اقتصادی و شرکت های عرضه کننده محصولات ایرانی به کشورهای اروپایی و حتی ترکیه مناسب است. بدین ترتیب پس از 5 سال کار و تجارت می توانند اقامت دائمی را از ترکیه دریافت کنند.
چگونه شرکت خود را در ترکیه راه اندازی کنیم؟
با ثبت شرکت در ترکیه می توانید به گونه ای وارد عرصه تجارت بین الملل شوید که در نگاه اول کار بزرگی به نظر می رسد. علاوه بر توسعه اقتصادی و تجاری ترکیه که انگیزه خوبی برای راه اندازی کسب و کار در این کشور است، موقعیت جغرافیایی ترکیه نیز فرصت های خوبی برای تجارت ایجاد کرده است. مدارک و اظهارنامه های ثبت شرکت در ترکیه باید به دفاتر تجاری ثبت شده در منطقه ارائه شود. این اسناد بررسی و سپس بررسی می شود که آیا اسناد و اظهارات طبق قوانین و مقررات قابل اجرا هستند یا خیر. پس از انجام این مراحل، تاییدیه رسمی دریافت خواهد شد. لازم به ذکر است که ثبت شرکت در این کشور نیازمند فعالیت های اقتصادی و تجاری است که بسته به نوع فعالیت ممکن است متفاوت باشد.

 مهاجرت افراد مشهور به ترکیه
ترکیه شرایط ویژه اقامت را برای افراد مشهور و متقاضیانی که دارای رزومه بین المللی خوب هستند ارائه می دهد. اگر یکی از استعدادهای بین المللی رشته تحصیلی خود هستید که گواهینامه آزمون بین المللی را کسب کرده اید، یا ورزشکاری هستید که در صحنه جهانی هنرنمایی کرده اید، یا فیلمسازی هستید که جوایزی را در جشنواره های بین المللی کسب کرده اید، به راحتی می توانید درخواست دهید. .اقامت در ترکیه
همچنین افرادی که رزومه بین المللی خوبی دارند و در دنیا به خاطر کارشان شناخته شده هستند اعم از کارآفرین، برنامه نویس و مدیر پروژه می توانند با ارائه مدارک و رزومه اقامت ترکیه را دریافت کنند.


اقامت ترکیه برای ایرانیان از طریق پناهندگی
موسسه حقوقی سام به دلیل غیرقانونی بودن هیچ گونه خدمات پناهندگی ارائه نمی دهد و به هیچ وجه به متقاضیان مهاجرت توصیه نمی شود.
درباره ترکیه
ترکیه یک کشور اوراسیایی است که بخش بزرگی از این کشور، آناتولی یا آسیای صغیر، در خاورمیانه و بخش کوچکی به نام تراکیه در بالکان (بخشی از جنوب شرقی اروپا) است. در حال حاضر یک کشور اروپایی است. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است.
پایتخت ترکیه بزرگترین و زیباترین شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است. ترکیه شبه جزیره ای با آب و هوای متنوع است و عموماً به دلیل موقعیت مکانی آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. از نظر اقتصادی می توان گفت که اقتصاد ترکیه بر پایه کشاورزی استوار است. محصولات کشاورزی این کشور شامل مرکبات، چغندر قند، تنباکو، زیتون و کنف است. برخی از مهم ترین شهرهای ترکیه عبارتند از: آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا، بدروم، کوش آداسی، مارماریس و قونیه (شهر مولوی).
ترکیه در شرق با ایران، آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ این کشور در شمال غربی (منطقه اروپا) با بلغارستان و یونان همسایه است. ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غربی با دریای مدیترانه همسایه است. ترکیه همچنین دارای دو قاره استراتژیک بسفر و داردانل است.
ترکیه 783562 کیلومتر مربع (سی و هفتم) است. ترکیه کشوری کوهستانی با بارندگی کم است.شکل این کشور مانند مربعی است که از شرق به غرب کشیده شده است. ترکیه به عنوان یکی از حساس ترین مناطق جهان از موقعیت جغرافیایی عالی و استراتژیک برخوردار است و با جنوب غربی آسیا و اروپا تلاقی می کند و بسیاری از کشورها به ویژه ایران از استان ترکیه برای حمل و نقل کالا و انرژی استفاده می کنند. ترکیه آب و هوا و دشت خوبی دارد و مکان های جالب و دیدنی دارد به طوری که سالانه گردشگران زیادی به آنجا می روند.
ترکیه حدود 77 میلیون نفر جمعیت دارد (تخمین 2015) که 75 تا 85 درصد آنها سنی و 15 تا 25 درصد علوی هستند. دولت ترکیه سکولار است، اما بسیاری از مردم از اسلام پیروی می کنند و عید فطر و عید قربان تعطیلات رسمی در این کشور هستند. همچنین در ترکیه حدود 70 تا 75 درصد جمعیت ترکیه، 18 درصد کرد و 7 تا 12 درصد دیگر ترک هستند.
زبان رسمی ترکیه ترکی (استانبولی) است که قبلاً با الفبای عربی (عثمانی) نوشته می شد و از زمان تأسیس جمهوری ترکیه توسط آتاتورک در سال 1302 هجری قمری (1923) با الفبای لاتین نوشته می شد.
ترکیه که به عنوان امپراتوری عثمانی شناخته می شود، برای قرن ها کنترل بسیاری از خاورمیانه و جنوب شرق اروپا را در اختیار داشت. تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاتورک در سال 1302 (1923) تأسیس شد.
هزینه زندگی در ترکیه 14.45 درصد بیشتر از هزینه زندگی در ایران است و می توان گفت که هزینه زندگی در ترکیه بین 1500 تا 2000 لیر (معادل 500 تا 600 دلار) در ماه است. واحد پول ترکیه لیر است.

استانداردهای توریستی اقامت ترکیه:
قانون قدیمی اقامت برای مقاصد گردشگری در ترکیه این بود که افراد می توانند اجاره نامه اقامت خود را برای یک سال دوم یا بیشتر در ترکیه تمدید کنند.اما طبق قانون جدید افرادی که برای اولین اقامتگاه اقامت ترکیه در ترکیه اقدام به اجاره نامه می کنند برای تمدید باید علاوه بر داشتن اجاره نامه مدارک دیگری مانند مجوز کار در ترکیه را نیز بیاموزند. مجوز و شرایط سرمایه گذاری در این کشور.
در غیر این صورت آنها باید ترکیه را ترک کنند و پس از یک سال خارج از ترکیه می توانند دوباره برای گردشگران اقامت در ترکیه درخواست دهند. لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت ترکیه، تهیه سند یک کار اساسی است که باید به طور کامل و دقیق انجام شود. اگر قصد دارید اقامت خود را در ترکیه تمدید کنید، مطمئن شوید که روند تمدید اقامت خود را دو ماه قبل از پایان اقامت شروع کرده و فرآیند را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =