بهترین فروشگاه رایانه ای و قطعات کامپیوتری در ایران

بهترین فروشگاه رایانه ای و قطعات کامپیوتری در ایران

کامپیوتر ماکان پی سی

شرکت کامپیوتری ماکان (فروشگاه ماکان پی سی)

سیستم کامپیوتری اغلب کاربران تا حدودی با کامپیوتر آشنا هستن و ممکنه برخی توضیحات براشون مقداری ساده باشه. در این مطلب قصد داریم به‌صورت بسیار ساده و ابتدایی تمامی قطعات کامپیوتر رو بررسی کنیم. کامپیوتر مجموعه‌ای از قطعات سخت‌افزاری هست که به‌صورت هماهنگ و متصل ‌به ‌هم واژه‌ای به اسم کامپیوتر رو به وجود میاره. تمامی این قطعات داخل یک باکس (جعبه) قرار داده میشن تا علاوه بر حفظ قطعات از آسیب‌ها، ظاهر زیباتری هم داشته باشه.

آشنایی با کیس:

همون‌طور که بالاتر گفته شد، کیس یک باکس برای حفاظت و کنارهم قرار دادن قطعات کامپیوتری هست که در انواع مختلفی تولید میشه. کیس‌های گیمینگ، کیس های معمولی، مینی کیس‌ ها و… برخی از انواع کیس‌ها هستن که به‌طورکلی در 4 دسته طبقه‌بندی میشن.

کیسهای Full tower :

این دسته از کیس‌ها برای کامپیوترهایی استفاده میشن که قطعات زیادی دارن. برای نمونه، سیستم‌های گیمینگ برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو کارت گرافیک و تعداد زیادی رم و هارددیسک، باید از کیس‌های Full tower استفاده کنن. این کیس‌ها حدودا 30 سانتی‌متر عرض و 90 سانتی‌متر ارتفاع دارن و برای سیستم‌های معمولی مناسب نیستن چراکه هزینه‌ی خرید اون‌ها خیلی زیاده

پخش مینی کیس و لپ تاپ

کیسهای Mid tower :

اگه شما قصد خرید یک کیس حرفه‌ای و کامل رو دارین، کیس‌های Mid tower بهترین گزینه هستن. این کیس‌ها با توجه به‌سادگی و طراحی زیبا، جزو کیس‌های میان‌رده محسوب میشن و جزو پرفروش‌ترین کیس‌ها در سال‌های اخیر هستن. کیس‌های Mid tower دارای 20 سانتی‌متر عرض و 45 سانتی‌متر ارتفاع هستن و فضای یک سیستم کامل رو در اختیار شما قرار میدن.

کیسهای HTPC و SFF:

این دسته از کیس ها نیز بسیار شبیه به کیس‌های Mini Tower هستن. با توجه به‌اندازه‌ی بسیار مناسبی که دارن، نظرات مثبتی رو به خودشون جذب کردن. اغلب کاربران، این مدل از کیس‌ها رو برای ادارات و کارهای روزمره استفاده می‌کنن. این کیس‌ها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنن، نمیتونن سیستم پرقدرتی رو داخل خودشون جا بدن. درنتیجه اکثر کاربران از این مدل کیس‌ها برای کارهای اداری و وب گردی استفاده می‌کنن.

فروش لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

ویژگی های موس

داشتن بهترین موس و کیبورد برای بازی مهم‌ترین چیزی است که موفقیت را برای یک گیمر به ارمغان می‌آورد. اصلاً خوشایند نیست که هنگام بازی نتوانید به موقع از کلیدهایی که می‌خواهید استفاده کنید و یا به خاطر استفاده از موس مچ درد بگیرید. اگر از کیبورد یا موس نامناسب استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید از چه چیزی صحبت می‌کنیم. اگر به دنبال خرید موس و کیبورد مناسب برای گیم هستید و نمی‌دانید چه مدلی را انتخاب کنید، ما این جا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم. با ما باشید تا هم از مشخصات موس و کیبورد مناسب اطلاع کسب کنید و هم با چند مورد از بهترین‌های موس و کیبورد برای بازی آشنا شوید.

لپ تاپ

احتمالا شما هم نام کالای استوک را شنیده‌اید و شاید درباره خرید کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ استوک هم کنجکاو شده باشید. با رواج واردات و خرید کالاهای استوک، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که این نوع کالا را بهتر بشناسند و درباره مزایا و معایب آن بیشتر بدانند. اگر شما هم قصد دارید بدانید خرید کالاهای استوک دیجیتال مانند لپ تاپ و مینی کیس استوک ارزش دارد یا نه، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

لپ تاپ استوک چیست؟

Stock در زبان انگلیسی به معنی کالای موجود در انبار است. بر این اساس، کالای استوک به کالایی گفته می‌شود که در انبار مانده و خریداری ندارد. بنابراین، نباید کامپیوتر و لپ تاپ استوک را با لپ تاپ دست دوم برابر بدانید؛ اگرچه حتما کنجکاو هستید که بدانید چرا این نوع کالا خریدار ندارد!

موارد مورد توجه هنگام خرید لپ تاپ استوک

اگر قصد خرید کامپیوتر استوک را دارید، حضوری برای مراجعه کنید تا بتوانید از نزدیک ظاهر لپ‌تاپ را بررسی کرده و از میزان سلامت آن مطمئن شوید. در غیر این صورت، حتما به یک فروشنده قابل اعتماد مراجعه کنید. عدم وجود کارتن و گارانتی، می‌تواند موجب سوء استفاده و کلاهبرداری شود.

به شدت توصیه می‌کنیم خرید خود را از جایی انجام دهید که مهلت کافی برای تست دستگاه را در نظر گرفته و در صورت معیوب بودن آن، امکان مرجوع کردن سیستم وجود داشته باشد. در طول این مدت، با استفاده از نرم‌افزارهای قابل اعتماد، همه قطعات کامپیوتری دستگاه را چک کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان یابید. تست سلامت باتری، شارژر، مانیتور و نور صفحه، دکمه‌های کیبورد، تاچ‌پد، پورت‌ها و سایر قطعات اصلی مانند مادربرد و CPU اهمیت بالایی دارند. همچنین بدنه لپ‌تاپ را به دقت بررسی کنید و از عدم وجود فرورفتگی مطمئن شوید؛ چرا که ممکن است ضربه خورده و به قطعات اصلی، آسیب وارد شده باشد.

قطعات کامپیوتر

آدرس سایت کامپیوتر ماکان پی سی :

www.macanpc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شش =