خرید میلگرد در مشهد

میلگرد که به عنوان فولاد تقویت کننده نیز شناخته می شود، یک میله فولادی یا شبکه سیم فولادی است که در بتن مسلح و سازه های بنایی برای تقویت و نگه داشتن بتن در کشش استفاده می شود. به منظور بهبود کیفیت چسبندگی بتن، سطح میلگرد اغلب دارای یک الگو است.

با این مقاله که درباره خرید میلگرد در مشهد با فرداد فولاد می باشد , با ما همراه باشید.

فولاد تقویت شده یا فولاد میلگرد از بسیاری جهات بهتر از فولاد است. با توجه به عناصر اضافی موجود در آن، می تواند کار زیادی انجام دهد و ماندگاری داشته باشد که بهتر از فولاد است. مثلاً خورنده نیست. فولاد میلگرد، بر خلاف فولاد، می تواند تا صد سال بدون از دست دادن یکپارچگی مولکولی دوام بیاورد.

تقویت کننده میلگرد میله ای است که برای تقویت و تقویت بتن تحت کشش استفاده می شود. معمولاً از فولاد ساخته می شود، اگرچه فایبرگلاس برای پروژه های خاص محبوب است زیرا خورده نشده و مغناطیسی نیست. فولاد میلگرد در اندازه ها، گریدها و انواع مختلفی برای پشتیبانی از سازه های مختلف موجود است.

میلگرد اغلب استفاده می شود زیرا فولاد دارای استحکام کششی بسیار بالاتری نسبت به بتن و بنایی است، بنابراین باعث تقویت و نگه داشتن اجزاء در کنار هم می شود و ساختاری تقویت شده ایجاد می کند. فولاد تقویت کننده با فولاد سازه ای متفاوت است. کاربردها میلگرد به عنوان بخشی از تجارت ساخت و ساز، به ویژه برای پشتیبانی از بتن استفاده می شود.

انواع مختلفی از طول و قطر میلگرد وجود دارد، اما تنها شش نوع رایج از میلگرد وجود دارد: اروپایی (آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و غیره). فولاد کربنی (اصلی میلگرد “سیاه”)؛ گالوانیزه؛ پوشش اپوکسی؛ پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)؛ و فولاد ضد زنگ.
میلگرد در قرن نوزدهم از چدن یا فرفورژه به شکل مربع، مسطح یا گرد ساخته می شد.تغییر شکل ها (شیارها یا برآمدگی ها) برای چسباندن بتن به میلگرد اضافه شد. تا دهه 1890، بیشتر میلگرد ها فولادی با سطح مقطع مربع بودند، اگرچه برخی از میلگرد های گرد در اندازه های کوچکتر موجود بودند.

تفاوت فولاد تقویت کننده با فولاد سازه ای این است که معمولاً در ترکیب با سازه های بتنی و بنایی برای تقویت و تقویت استفاده می شود. در این شرایط، فولاد استحکام کششی که بتن معمولاً فاقد آن است را فراهم می کند، در حالی که بتن مقاومت فشاری را ایجاد می کند.

میلگرد از فولاد کربن ساخته شده است. بنابراین، برای بهترین نتیجه، از تیغه اره گرد مناسب برای برش فلز استفاده کنید. این بدان معناست که شما به یک دیسک ساینده یا یک تیغه برش فلز نیاز دارید. مانند آسیاب های زاویه ای، اره های مدور با دیسک های ساینده هنگام برش میلگرد مشتعل می شوند که یک خطر ایمنی است.

آمپلی فایر میلگرد یا “میلگردA” در طیف کاملی از اندازه های استاندارد موجود است و میلگرد 18 یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ها است. میلگرد با کاهش باری که بتن باید تحمل کند و افزایش مقاومت کششی ذاتی خود، پایداری بیشتری در سازه های بتنی ایجاد می کند.

میلگرد با پوشش اپوکسی که میلگرد سبز نیز نامیده می شود، در بتن در شرایط خورنده استفاده می شود. این ممکن است شامل قرار گرفتن در معرض نمک های ضد یخ یا محیط دریایی باشد. میلگرد با پوشش اپوکسی یا میلگرد مقاوم در برابر خوردگی در سازه های زیر استفاده می شود: پل.

سیاه میلگرد یک میلگرد بدون پوشش معمولی است که برای کاربردهایی که رطوبت وجود ندارد مقرون به صرفه تر است.

در واقع، بتن حاوی میلگرد تقریبا دو برابر بتن بدون میلگرد نقطه شکست دارد. هنگامی که میلگرد در بتن قرار می گیرد، قبل از ترک خوردن بتن به آن هشدار داده می شود.بتنی که حاوی میلگرد نباشد شکننده در نظر گرفته می شود.
در حالت ایده آل، هر تقاطع میلگرد باید به حداکثر پشتیبانی گره خورده باشد. پیوندها واقعا ساختار را تقویت نمی کنند. آنها هنگام ریختن بتن از حرکت میلگرد جلوگیری می کنند. سیم ها باید در عمق مناسب از سطح قرار گیرند تا میلگرد زنگ نزند.
تقریباً برای هر هدف، بستن میلگرد به روش استاندارد برای ایمن سازی میلگرد شما تبدیل شده است. چرا؟ بسته شدن میلگرد را سرد نگه می دارد، بنابراین هیچ مشکل ساختاری در طول مسیر ندارید.

رایج ترین اندازه های میلگرد , میلگرد  4 و 5 که در ساختمانهای مسکونی و تجاری سبک و همچنین ساختمانهای تجاری کاربرد دارند.

انواع میلگرد
فولاد کربنی میلگرد. فولاد کربنی میلگرد رایج ترین نوع میلگرد است که در پروژه های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
فولاد ضد زنگ میلگرد.
میلگرد گالوانیزه.
میلگرد پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP).
میلگرد با پوشش اپوکسی.
پارچه سیم جوشی میلگرد (WWF).
میلگرد فلز منبسط شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 4 =